Mostra el registre parcial de l'element
Jazzmaica: un anàlisi sobre la influència de la música afroamericana en la música jamaicana dels seixanta i inicis dels setanta
| dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
| dc.contributor | Capella, Francesc | |
| dc.contributor.author | Bou Puig, Genís | |
| dc.date.accessioned | 2015-07-15T16:10:58Z | |
| dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:16:33Z | |
| dc.date.available | 2015-07-15T16:10:58Z | |
| dc.date.available | 2025-03-14T11:16:33Z | |
| dc.date.created | 2014-06 | |
| dc.date.issued | 2015-07-15 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7102 | |
| dc.description.abstract | Aquest treball pretén demostrar lʼalta influència que va tenir la música afroamericana (especialment el jazz, rʼnʼb, soul i funk) en la música popular jamaicana moderna dels anys seixanta i principis dels setanta. Així, el treball consta de tres parts: una primera de caire més històric que serveix per contextualitzar i explicar el naixement de la música jamaicana moderna; una segona on es comenta quines funcions té cada instrument en la música jamaicana i quins són els principals clixés estilístics; i, a la tercera, sʼanalitza quina relació té la música afroamericana en aquests patrons musicals. Finalment, hi ha un apartat dedicat a explicar els arranjaments que he fet intentant potenciar al màxim la connexió entre les dues músiques. | cat |
| dc.description.abstract | This research tries to prove the big influence that Afro-American music (mainly jazz, rʼnʼb, soul and funk) had on Jamaican popular modern music during the sixties and seventies. It is divided into three parts: the first one explains the birth of modern Jamaican music; the second one focuses on the specific music patterns of Jamaican music and on the way this kind of music is played. The third part analyzes the relation between the patterns of Jamaican and Afro-American music. The last chapter describes the arrangements that I made trying to emphasize the relation of those two musical genres. | eng |
| dc.description.abstract | Este trabajo pretende demostrar la alta influencia que tuvo la música afroamericana (especialmente el jazz, rʼnʼb, soul y funk) en la música popular jamaicana moderna de los años sesenta y principios de los setenta. Así, el trabajo consta de tres partes: una primera de perfil más histórico que sirve para contextualizar y explicar el nacimiento de la música jamaicana moderna; una segunda donde se comenta qué funciones tiene cada instrumento en la música jamaicana y cuáles son los principales clichés estilísticos; y, en la tercera, se analiza qué relación tiene la música afroamericana en estos patrones musicales. Finalmente, hay un apartado dedicado a explicar los arreglos que he hecho intentando potenciar al máximo la conexión entre ambas músicas. | spa |
| dc.format.extent | 59 p. | cat |
| dc.language.iso | cat | cat |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 International | |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ | |
| dc.source | RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) | |
| dc.subject.other | TFG Jazz i música moderna | |
| dc.title | Jazzmaica: un anàlisi sobre la influència de la música afroamericana en la música jamaicana dels seixanta i inicis dels setanta | cat |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
| dc.embargo.terms | cap | cat |
| dc.subject.lemac | Música folklòrica--Jamaica--S. XX--Anàlisi i apreciació | |
| dc.subject.lemac | Afroamericans--Música--Anàlisi i apreciació |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
ESM sèrie - TFG [237]
Treballs finals de grau (TFG) de l'ESMUC





