Mostra el registre parcial de l'element
Quina canya!: recerca sobre el raspat de canyes pel tible
| dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
| dc.contributor | Carbonell Sugrañes, Daniel | |
| dc.contributor.advisor | ||
| dc.contributor.author | Martínez Martínez, Antoni | |
| dc.date.accessioned | 2019-06-19T15:47:54Z | |
| dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:15:58Z | |
| dc.date.available | 2019-06-19T15:47:54Z | |
| dc.date.available | 2025-03-14T11:15:58Z | |
| dc.date.created | 2016-06 | |
| dc.date.issued | 2016-06 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7090 | |
| dc.description.abstract | El treball tracta el raspat de canyes de tible i tenora. L'objectiu és crear unes pautes bàsiques per tal d'assolir un estat òptim de la canya a l'hora de tocar. Mitjançant la recerca bibliogràfica en els instruments de doble canya, l'experimentació personal i la interpretació de les dades d'un qüestionari, s'extreuen unes conclusions a mode de manual bàsic pel raspat de canyes de tible i tenora. La qüestió és trobar aquells punts comuns, o aquelles tècniques que en un elevat percentatge s'apliquen i a partir de les que s'obtenen resultats similars. Hi ha un refrany que diu: “cada maestrillo tiene su librillo”, i en el cas del meu estudi, mai millor dit. | ca |
| dc.description.abstract | El trabajo trata el raspado de cañas de tible y tenora. El objetivo es crear unas pautas básicas para conseguir un estado óptimo de la caña a la hora de tocar. Mediante la búsqueda bibliográfica en los instrumentos de doble caña, la experimentación personal y la interpretación de los datos de un cuestionario, se extraen unas conclusiones a modo de manual básico para el raspado de cañas de tible y tenora. La cuestión es encontrar aquellos puntos comunes, o aquellas técnicas que en un elevado porcentaje se aplican, y a partir de las cuales se obtienen resultados similares. Hay un refrán que dice: “cada maestrillo tiene su librillo”, y en el caso de mi estudio, nunca mejor dicho. | spa |
| dc.description.abstract | The work is about the scraping of tible and tenora reeds. The aim is to create some basic guidelines to achieve an optimal state of the reed when played. Through literature search on double-reed instruments, experimentation, and interpretation of the personal questionnaire data, conclusions are drawn on the basic manual for scraping tible and tenora reeds. The question is to find common points or techniques that are applied in a high percentage, and from which similar results are obtained. There is a proverb that says: "cada maestrillo tiene su librillo", and in the case of my study, never better said. | eng |
| dc.format.extent | 38 p. | cat |
| dc.language.iso | cat | cat |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
| dc.subject.other | TFG Música tradicional | |
| dc.title | Quina canya!: recerca sobre el raspat de canyes pel tible | |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
| dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.embargo.terms | cap | cat |
| dc.subject.lemac | Tenora | |
| dc.subject.lemac | Tible | |
| dc.subject.lemac | Instruments--Manteniment i reparació | |
| dc.subject.lemac | Instruments de fusta |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
ESM sèrie - TFG [237]
Treballs finals de grau (TFG) de l'ESMUC





