A L’OLI: retrat del sistema de gestió de les cobles


Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
Dins l’àmbit de la música tradicional catalana, les sardanes ocupen una posició rellevant per la seva transcendència històrica i concentració d’activitat. Aquestes s’han caracteritzat per provenir d’una vessant molt popular, festiva i oral. Actualment, aquesta pràctica representa una especialització professional, la de cobla, que s’acompanya d’una formació i uns mecanismes reguladors. En aquest treball es planteja una anàlisi dels elements que caracteritzen aquest sector per poder obtenir una visió clara de com es regeix actualment i com podria millorar.
En el ámbito de la música tradicional catalana, las sardanas ocupan una posición relevante gracias a tu trascendencia histórica y a la concentración de su actividad. Éstas se han caracterizado por su procedencia popular, festiva y oral. Actualmente, esta práctica representa una especialización profesional, la de cobla, que se acompaña de una formación y unos mecanismos de regulación. En este trabajo propone un análisis de los elementos que caracterizan este sector para obtener una visión clara de cómo se rige y cómo mejorarlo.
Around the traditional Catalan music, the “sardanas” are really relevant thanks to their historical transcendence. Their popular, oral and familiar origins are fundamental features. Nowadays, this practise represents a professional specialization, “the cobla”, it needs a deep learning and it’s regulated with several parameters. With this study I would like to determine which are those parameters
and propose new alternatives.
Author
Language
Catalan
Publication date
2016-06Extension
63 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
TFG Montserrat Soques Berga.pdf
2.018Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
El cervell a l’escenari: una aproximació a l’estudi del cervell, amb les implicacions que té tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la música
Coll, Xavier, 1960- (2017-02-22)Aquest treball vol ser una aproximació a l’estudi del cervell, des del punt de vista neurològic i psicològic, amb les implicacions que té tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la música. S’ha ...Este trabajo pretende ser una aproximación al estudio del cerebro, desde el punto de vista neurológico y psicológico, con las implicaciones que tiene tanto para la práctica como para la pedagogía de la ...This work aims to be an approach to the study of the brain, from both a neurological and psychological point of view, with reference to the implications for the practice and pedagogy of music. It will ... -
De la metodologia a la pràctica: anàlisi de les metodologies d'ensenyament musical i elaboració d'una proposta metodològica per a la pràctica docent en l'àmbit del llenguatge musical a les escoles de música
Launes Molón, Victor (2015-07-07)Aquest treball vol ser una revisió d'algunes de les principals metodologies desenvolupades al llarg del segle XX per l'ensenyament del llenguatge musical. Aquesta revisió serà completada amb una anàlisi ...Este trabajo quiere ser una revisión de algunas de las principales metodologías desarrolladas a lo largo del siglo XX pera la enseñanza del lenguaje musical. Esta revisión se completará con un análisis ...This academic work main purpose is to look back at some of the most used music methods developed during the twentieth century. It continues with a comparative analysis between different philosophical ...