El vibrato en el violín
Document Type
Project / Final year job or degree
Resum
Aquest treball constitueix una aproximació al vibrato en el violí des de diversos punts de vista. En primer lloc, abordarem la qüestió històrica: quan apareix el vibrato, com evoluciona al llarg dels segles i per què s'ha convertit en un recurs tan explotat avui en dia. A continuació, tractarem el vibrato com un fenomen acústic i descriurem els seus principals paràmetres d’estudi. Per acabar, plantejarem l'aspecte purament tècnic del vibrato, aportant exercicis per al seu correcte desenvolupament. L'objectiu final no és només conèixer amb més profunditat la història i les característiques d'aquest recurs, sinó també entendre el seu funcionament tècnic i quin mètode d'estudi s'ha de seguir per treure'n el màxim profit. La metodologia es basa en la lectura i aplicació pràctica del llegat de diferents violinistes i pedagogs que han tractat el tema al llarg de la història.Resumen
Este trabajo constituye una aproximación al vibrato en el violín desde diversos puntos de vista. En primer lugar, abordaremos la cuestión histórica: cuándo aparece el vibrato, cómo evoluciona a lo largo de la historia y por qué se ha convertido en un recurso tan explotado hoy en día. A continuación, trataremos el vibrato como un fenómeno acústico y describiremos sus principales parámetros de estudio. Por último, plantearemos el aspecto puramente técnico del vibrato, aportando ejercicios para su correcto desarrollo. El objetivo final no es sólo conocer con mayor profundidad la historia y las características de este recurso, sino también entender su funcionamiento técnico y qué método de estudio se ha de seguir para sacar el máximo provecho de él. La metodología del trabajo se basa en la lectura y aplicación práctica del legado de diversos violinistas y pedagogos que han tratado el tema a lo largo de la historia.Abstract
This dissertation aims to provide an approach to violin vibrato from different perspectives. First, we will tackle the historical question: when vibrato appeared, how it evolved throughout history, and why it has become such a common element of violin playing. Next, we will examine vibrato as an acoustic phenomenon and describe its main parameters of study. Finally, we will focus on the technical aspects of vibrato, providing exercises to facilitate proper development. The main objective is not just to learn more about the history and characteristics of this technique, but also to gain a deep understanding of its technical functioning and determine which study method is most appropriate to achieve a good vibrato. The methodology of this work is based on the reading of the legacy of different violinists and pedagogues and on applying in practice the exercises they propose.Author
Language
Spanish
Publication date
2015-07-07Extension
32 p.
Subject (LEMAC)
Keywords
Recommended citation
This citation was generated automatically.
Documents to download
5.612Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Las cuerdas del violín barroco
Vilar Segura, Víctor (2019-06)Les cordes són un element clau per a la pràctica històrica del violí. Tot i això, no n’ha sobreviscut cap exemplar fins als nostres dies, fet que fa necessària una investigació interdisciplinària per ...Las cuerdas son un elemento clave para la práctica histórica del violín. Sin embargo, no ha sobrevivido ninguna hasta nuestros días, por lo que resulta necesaria una investigación interdisciplinar para ...Strings are a fundamental element in historical violin performance. However, none have survived to the present day, making interdisciplinary research necessary to understand how they might have been. ... -
Comparació de tres mètodes per a violí: Shinichi Suzuki, Paul Rolland i Mimi Zweig
Soteras Valenti, Isabel (2013-07-29)Aquest treball és un anàlisi de tres aproximacions pedagògiques en el camp de la música sorgides al segle XX: la de Shinichi Suzuki, Paul Rolland i Mimi Zweig. Les tres estan centrades en l’ensenyament ...Este trabajo es un análisis de tres aproximaciones pedagógicas en el campo de la música surgidas en el siglo XX: la de Shinichi Suzuki, Paul Rolland y Mimi Zweig. Las tres están centradas en el enseñanza ...This study is an analysis of three pedagogical approaches to music that emerged in the 20th century: those of Shinichi Suzuki, Paul Rolland, and Mimi Zweig. All three focus on violin training and are ... -
De la partitura a l'escenari
Roca Codinachs, Anna (2015-07-09)"De la partitura a l’escenari" consisteix en un estudi de diferents mètodes violinístics que vinculen temes com la concentració, el treball mental, la posició del cos i estratègies d’estudi, entre ...“De la partitura a l’escenari” consiste en un estudio de diferentes métodos violinísticos que vinculan temas como la concentración, el trabajo mental, la posición del cuerpo y estrategias de estudio, ...“De la partitura a l’escenari” is a study of different violinistic methods that bind topics such as concentration, mental work, body position, and study strategies, among others. The aim of this project ...




