Chopin & Leopardi : dues sensibilitats bessones
Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
Aquest treball vol estudiar les relacions que s'estableixen entre dos artistes d'un mateix període estètic: Frédéric Chopin i Giacomo Leopardi. Ho fa analitzant 7 parelles de música i poesia, analitzades per descobrir què és allò que les uneix.
Després d'una reflexió al voltant de l'art, el treball reflexiona sobre què aporta a l'estudi d'un període artístic, d'unes determinades obres o a l'escolta d'un concert, la combinació de dues o més disciplines artístiques. Chopin & Leopardi: dues sensibilitats bessones, doncs, que acaben connectant també amb nosaltres, descobrint en l'art l'expressió de quelcom universal que uneix artista, intèrpret i públic.
Este trabajo quiere estudiar las relaciones que se establecen entre dos artistas de un mismo periodo estético: Frédéric Chopin i Giacomo Leopardi. Lo hace analizando 7 parejas de música i poesía, analizadas para descubrir qué es lo que las une. Después de una reflexión alrededor del arte, el trabajo se pregunta qué aporta al estudio de un periodo artístico, de unas determinadas obras o a la escucha de un concierto, la combinación de dos o más disciplinas artísticas. Chopin & Leopardi: dos sensibilidades gemelas, pues, que acaban conectando también con nosotros, descubriendo en el arte la expresión de algo universal que une artista, intérprete y público.
This essay strives to study the existing relations between two artists belonging to the same estetic period: Frédéric Chopin and Giacomo Leopardi. It does so by analising together 7 musical pieces and 7 poems in pairs, in order to show
what links them. After thinking overt art, we ask ourselves what does the combination of two or more artistic disciplines add to the study of an artistic period, to specific pieces or to the listening of a concert. Chopin & Leopardi: two soulmate sensibilities, which end up connecting not only with each other, but also with us – thus unveiling how art is the expression of something universal that brings together the artist, the interpreter and their audience.
Author
Language
Catalan
Publication date
2013-07-17Extension
122 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
PF Marina Pelfort i Camprubí.pdf
885.2Kb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Johann Sebastian Bach en la música de Robert Schumann
Santiago Carrillo, Andrea (2020-06)L ’acompanyament que va escriure Robert Schumann de les 6 Sonates i Partites BWV 1001-1006 per a violí de Johann Sebastian Bach porta a plantejar-se el motiu de la seva composició. Per tal ...El acompañamiento que escribió Robert Schumann de las 6 Sonatas y Partitas BWV 1001 a 1006 para violín de Johann Sebastián Bach lleva a plantearse el motivo de su composición. ...The accompaniment that Robert Schumann wrote of the 6 Sonatas and Partitas BWV 1001 to 1006 for violin by Johann leads us to consider the reason for its composition. In order ... -
Poesia en guitarra
Camahort i Alejandro, Maria (2013-05-14)El present treball tracta sobre els diferents tipus de relacions que poden establir-se entre poesia i música, a partir de l’estudi d’obres del repertori guitarrístic. Les obres elegides tenen la ...El siguiente trabajo trata sobre las diferentes clases de relaciones que pueden establecerse entre poesía y música, a partir del estudio de obras pertenecientes al repertorio guitarrístico. Las obras ...This project talks about different types of relationships that can be stablished beween potry and music, out of the study of works from the guitar repertory. The chosen works share the peculiarity of ... -
La bella molinera
Mauri Fàbregas, Maria (2013-07-16)Aquest treball vol ser una aproximació a l’obra Die schöne Müllerin, D795, un cicle de vint cançons per a veu i piano, que Franz Schubert va compondre l’any 1823. L’obra es basa en un conjunt de poemes ...Este trabajo quiere ser una aproximación a la obra Die schöne Müllerin, D795, un ciclo de veinte canciones para voz y piano, que Franz Schubert compuso en el año 1823. La obra se basa en el conjunto de ...This project wants to be an approach to the work Die schöne Müllerin, D795, which is a cycle of twenty songs for voice and piano composed by Franz Schubert on 1823. The work is based on the set of poems ...