32a conversa pedagògica: L’espai escolar com a entorn d’aprenentatge i benestar [audiovisual] (2021)


Tipus de document
Vídeo
Resum
L’entorn educatiu cal que ofereixi, a més d’un entorn de qualitat, seguretat física i psicològica, un disseny estètic ric en formes, colors, imatges i estructures que potenciïn la creativitat i sobretot, esdevinguin espais generadors d’aprenentatge. Vetllar per la qualitat, el disseny i la cura dels espais és una tasca contínua que requereix ser pensada, compartida entre tots els agents de la comunitat educativa.
Amb aquesta intenció, es vol compartir aquesta conversa amb aquells centres que volen anar més enllà en el disseny i en els criteris que inspiren el funcionament dels seus espais. No es tracta de fórmules o consells pràctics com a receptes vàlides per a tots els casos, sinó de possibilitats genèriques per transformar els espais escolars amb recursos sostenibles.
D’altra banda, des d’aquesta mirada, espais com entrades, aules, passadissos, porxos, patis, etc, adquireixen rellevància en ser considerats punts de trobada, d’investigació i experimentació i esdevenen entorns d’aprenentatge.
Citació
32a conversa pedagògica: L’espai escolar com a entorn d’aprenentatge i benestar [audiovisual]. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2021.
Llengua
Català
Publicat per
Departament d'Educació
Data de publicació
2021-11-17Extensió
2 enregistraments de vídeo
Matèries (LEMAC)
Documents per descarregar
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
Com gestionar un laboratori de creació digital com a espai d'aprenentatge? [audiovisual] (2021)
(2021-02-04)El Centre de formació d’adults Arquitecte Jujol, de Sant Joan Despí, ha començat el curs implementant el projecte GarageLab, un laboratori de creació digital destinat a l’alumnat que cursa el Graduat ... -
31ª Conversa pedagògica: educació de qualitat, fugint dels estereotips de gènere! [audiovisual] (2021)
(2021-11-17)Els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) –objectius universals, integradors i ambiciosos- guien la implementació de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides per al Desenvolupament Sostenible. ... -
Despertem mirades a l'entorn de l'espai escolar
Departament d'Ensenyament. Direcció General d’Educació Infantil i Primària (2017-11)