L'avaluació de sisè d'educació primària 2013 (2013)
Tipus de document
Monografia
Resum
El número dels Quaderns d'avaluació que obre el curs 2013-2014 és un monogràfic amb els resultats de l'última avaluació de caràcter extern i censal dissenyada pel Consell, que és l'avaluació de sisè d'educació primària, aplicada a tots els centres de Catalunya al maig passat.
L'article descriu la prova, tot remarcant les novetats que s'hi han introduït el 2013: s'avaluen aspectes o àmbits nous en totes les competències, es formulen preguntes més difícils i passen de tres a quatre els nivells de domini de les competències. Els resultats de l'alumnat es presenten en set apartats: els resultats globals de cada competència; els resultats segons el nivell de complexitat del centre; els resultats segons la titularitat dels centres; els resultats segons el nivell de complexitat i la titularitat dels centres; els resultats segons el sexe de l'alumnat; els resultats segons si l'alumnat repeteix curs o no; i els resultats segons les diverses variables associades. Un altre apartat descriu els resultats segons el territori i la tipologia dels centres educatius. Hi ha un apartat dedicat a les percepcions de l'alumnat, ja que una altra de les novetats de la prova és la inclusió de dues preguntes addicionals, al final de cada competència, per conèixer la percepció de l'alumnat sobre la dificultat de les proves i la seva actitud envers les competències avaluades. L'últim apartat de l'article conté les conclusions.
ISSN
2014-797X
Citació
L'avaluació de sisè d'educació primària 2013 (2013). Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament, 2013.
Autor/a
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu
Llengua
Castellano
Publicat per
Departament d'Ensenyament
Data de publicació
2013-09Extensió
71
Col·lecció
Quaderns d'avaluació. CSASE; 26
Matèries (LEMAC)
Avaluació educativa - Catalunya
Educació primària - Avaluació - Sisè curs
Documents
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol, Autor/a o Matèria.
-
Model d'informe d'avaluació diagnòstica interna (2016)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2016) -
És la repetició de curs una estratègia efectiva per millorar els resultats acadèmics? (2021)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2021-04) -
TIMSS 2019: síntesi dels marcs conceptuals de matemàtiques i ciències de quart d'educació primària (2018)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu; International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA); Martin, M.O.; Mullis, Ina V.S. (2018-10)El document presenta una síntesi dels marcs conceptuals en què es basa l’avaluació internacional TIMSS (Estudi Internacional de Tendències en Matemàtiques i Ciències). Els dos marcs conceptuals fan ...