When all voices count: a conversation on equity in education [audiovisual] (2022)
Document Type
Conference / Class
Abstract
Webinar by Professor Carlos Moreno, an international expert on the design of schools and motivating learning environments for young people, especially those who have not fit into more traditional school models. Based on his experience, and using excerpts from a conversation between a Big Picture Learning student and a Catalan student, Carlos Moreno demonstrates the relationship between the design of personalized and highly inclusive contexts with the increase in educational success and equity in schools and in society.
Carlos Moreno is the Executive Director of Big Picture Learning, a non-profit that has created more than 150 schools, both in the US and abroad.
This webinar is part of the series of conferences and seminars offered by the Aprendre a l’Escola que Aprèn working group of the Servei d’Èxit Educatiu i Noves Oportunitats, and is aimed at all education professionals committed to their role as creators of highly inclusive educational contexts for the success of all learners.
Citation
When all voices count: a conversation on equity in education [audiovisual]. Carlos Moreno, ponent; Begonya Folch, Mireia Xortó, moderadores. Elaboració: Servei d'Èxit Educatiu i Noves Oportunitats. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2022.
Language
English
Publisher
Departament d'Educació
Publication date
2022-03Extension
1 enregistrament de vídeo (1 h 31 m 58 s)
Subject (LEMAC)
Ensenyament - Innovacions
Igualtat d'oportunitats educatives
Documents to download
This item appears in the following Collection(s)
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Quan totes les veus compten: una conversa sobre equitat educativa [audiovisual] (2022)
Departament d'Educació. Servei d'Èxit Educatiu i Noves Oportunitats; Moreno, Carlos (2022-03)Webinar del professor Carlos Moreno, expert internacional en el disseny d'escoles i entorns d’aprenentatge motivadors per als joves, especialment aquells que no han encaixat en models escolars més ... -
Orientacions per a l’aplicació del Pla de millora d’oportunitats educatives 2020-2021 (2020)
Departament d'Educació. Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa (2020-10-26) -
Orientacions per a la millora de la distribució equilibrada de l’alumnat amb necessitats educatives específiques derivades de situacions socioeconòmiques o socioculturals en el procediment d’admissió d’alumnat als centres del Servei d’Educació de Catalunya per al curs 2022-2023 (21.02.2022)
Departament d'Educació (2022-02-21)