Sistema de puntuació per a l'assignació de places (ESO) [so] (2021)
Document Type
Others
Abstract
Si cal fer un canvi de centre per passar de primària a ESO i hi ha més demanda que places, s’atorguen punts i prioritats a cada alumne o alumna, segons els criteris establerts. Les sol·licituds de preinscripció de l’alumnat que hagi estudiat en escoles adscrites automàticament tindran prioritat. Les adscripcions es poden consultar al web preinscripció.gencat.cat.
Si un germà o una germana estudia al centre o bé el pare, la mare o el tutor o tutora legal hi treballa, se sumen 40 punts a la sol·licitud. Aquests criteris també s'apliquen als joves en situació d’acolliment familiar, respecte a la família d’acollida. Quan una escola de primària només està adscrita a un centre de secundària es considera que són un centre únic, pel que fa al criteri de germans o germanes que hi estudien.
Pel criteri de proximitat geogràfica, cada centre té assignada una àrea d’influència i es comprova si el domicili de la família o el lloc de feina del pare, la mare, el tutor o la tutora hi està situat. Les àrees poden ser diferents per a l’ESO i per a l’educació infantil i primària. Les puntuacions obtingudes són excloents entre si.
Se sumen els punts pel criteri econòmic quan un membre de la unitat familiar percep l'ajut de la renda garantida de ciutadania i per discapacitat quan el mateix o la mateixa alumna, el pare o la mare, o bé algun germà o germana té una discapacitat igual o superior al 33%.
El criteri de desempat és formar part d’una família nombrosa o monoparental.
Les places s’assignen a les sol·licituds d’alumnes de centres adscrits i després no adscrits, segons la puntuació dels criteris.
Si queden places per assignar i hi ha alumes empatats, s’estableix un sistema de desempat per sorteig.
Citation
Sistema de puntuació per a l'assignació de places (ESO) [so]. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2021.
Author
Language
Catalan
Publisher
Departament d'Educació
Publication date
2021-03Extension
1 enregistrament sonor (11 m 28 s)
Collection
Podcasts;
Subject (LEMAC)
Keywords
Documents to download
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Sistema de puntuació per a l'assignació de places (ESO) [so] (2021)
Departament d'Educació (2021-12)Si cal fer un canvi de centre per passar de primària a ESO i hi ha més demanda que places, s’atorguen punts i prioritats a cada alumne o alumna, segons els criteris establerts. Les sol·licituds de ... -
Sistema de puntuació per a l'assignació de places (segon cicle educació infantil) [so] (2021)
Departament d'Educació (2021-12)Un cop feta la preinscripció dels fills i filles al primer curs del segon cicle d'educació infantil, el sistema de puntuacions és un mètode objectiu per decidir qui obté plaça a cada centre educatiu. ... -
Sistema de puntuació per a l'assignació de places (segon cicle educació infantil) [so] (2021)
Departament d'Educació (2021-03)Un cop feta la preinscripció dels fills i filles al primer curs del segon cicle d'educació infantil, el sistema de puntuacions és un mètode objectiu per decidir qui obté plaça a cada centre educatiu. ...