Estudi exploratori : el sistema educatiu musical de Catalunya a partir del modelatge de dades
Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
Aquest treball té com a objectiu modelar el sistema educatiu musical de Catalunya per
facilitar la creació d’una base de dades a partir de la qual es pugui ajudar a les persones que
prenen decisions pedagògiques a desenvolupar bones pràctiques en funció de la informació
d’experiències i comportaments reals ocorreguts al sistema. Molta d’aquesta informació
sobre el sistema ja es coneix ara mateix, però no de forma unificada i organitzada.
A nivell metodològic i conceptual, la confecció del model ha estat des del punt de vista
epistemològic de la complexitat seguint alguns dels seus principis com el sistèmic i
l’hologramàtic. La manera d’abordar la confecció del model ha estat evitant una mirada
reduccionista del sistema i tenint en compte la interconnexió dels diferents ítems que el
conformen.
El resultat d’aquest estudi exploratori previ al KDD (descobriment de coneixement de les
bases dades) en educació musical ha estat un model entitat-relació escalable del sistema
educatiu musical de Catalunya, preparat per ser nodrit amb dades i per esdevenir una eina
clau que doti d’informació valuosa, fins ara desconeguda, i així empoderar el sistema definit
o fins i tot altres sistemes educatius que s’hi assemblin
Este Trabajo tiene el objetivo de modelar el sistema educativo musical de Catalunya para
facilitar la creación de una base de datos que sea una herramienta de soporte para las
personas que toman decisiones pedagógicas y así poder desarrollar buenas prácticas en
función de información de experiencias y comportamientos reales del sistema. Esta
información del sistema ya es conocida, pero no la tenemos de forma unificada ni
organizada.
A nivel metodológico y conceptual, la confección del modelo se ha hecho des del paradigma
de la complejidad, siguiendo algunos de sus principios como el sistémico y el hologramático.
El proceso de confección del modelo ha evitado una mirada reduccionista del sistema y
puesto en valor la interconexión de los diferentes ítems que lo conforman.
3
El resultado de este estudio exploratorio previo al KDD (descubrimiento de conocimiento de
las bases de datos) en educación musical ha sido un modelo entidad-relación escalable del
sistema educativo musical de Catalunya, preparado para ser alimentado con datos y para
convertirse en una herramienta clave que provea información valiosa, desconocida hasta el
momento, y así empoderar el sistema definido, o incluso otros sistemas educativos que
puedan tener similitudes.
The goal of this work is modelling the Catalan music education system to enable the creation
of a database which will be a support tool for all the pedagogical decision makers who want
to develop good practices based on information of experiences and behaviors occurred in the
system. Much of this information about the system is already known, but not in a unified and
organized way.
In terms of methodology, the model is conceptualized from the complexity epistemological
paradigm, following some of its principles such as systematic and hologrammatic. The
approach to the making of the model is to avoid a reductionist view of the system and to
consider the interconnection between the different items that make it up.
The result of this exploratory study prior to KDD (knowledge discovery in databases) in
music education is a scalable entity-relationship model of the music education system of
Catalonia, ready to be nurtured with data and to become a key tool that provide valuable
information, hitherto unknown, and thus empower the defined system or even other similar educational systems.
Author
Language
Catalan
Publication date
2022-06Extension
93 p.
Subject (CDU)
78 - Music
Keywords
Documents to download
1.980Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.