. Obre en una nova finestra.Logo gencat
Menú
  • Imatge usuariInicia sessió. Obre en una nova finestra.
  • Imatge menúContacte
  • Menú idioma Idioma: cafletxa cap avallfletxa cap avall
    • Castellano
    • English
Cercador

RDE - Repositori del Departament d'Educació i Formació Professional

  • Inici
  • Informació sobre el repositori
. Obre en una nova finestra.Logotip de la Generalitat

|RDE - Repositori del Departament d'Educació i Formació Professional

Imatge capçalera
  • Inici 
  • Escola Superior de Música de Catalunya 
  • ESM sèrie - TFG 
  • Visualitza l'element 

Visualitza l'element 

  • Comparteix a Twitter
  • Comparteix a Facebook
  • Comparteix a Telegram
  • Comparteix a WhatsApp
  • Imprimeix
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bach després de Bach: ressonàncies bachianes en obres posteriors de Mozart, Schumann, Brahms, Britten i Villa-Lobos


 


URI http://hdl.handle.net/20.500.12694/7243
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Resum
L’objectiu d’aquest projecte és estudiar la recepció de l’obra de Bach des de la seva vida fins a l’actualitat. Es pretén, d’una banda, esbrinar quins són els motius que van produir que cada època històrica jutgés l’obra de Bach de diferent manera, quins van ser els mitjans de conservació de la seva obra així com quins canvis va patir la seva obra per tal d’encaixar amb cada època. D’altra banda, pretén exemplificar aquesta diferència en la posició que cada època va atorgar a l’obra de Bach mitjançant obres de compositors posteriors (Mozart, Schumann, Brahms, Britten i Villa-Lobos) que, cadascuna de manera diferent, contenen alguna reminiscència de Bach. La metodologia utilitzada ha consistit en la seva major part en la recerca bibliogràfica però també en la comparació de versions d’obres musicals en partitures i gravacions. La conclusió principal que es pot extreure d’aquest treball és que cadascú és producte de la seva època amb el seu context particular i, per tant, qualsevol interpretació que pugui fer d’una obra musical amb el seu estil compositiu ve fortament determinat per la ideologia del context que l’envolta. És normal, doncs, que el segle XVIII la decadència del pensament religiós comportés un rebuig per l’obra de Bach la qual és majoritàriament de caràcter religiós, mentre que el segle XIX amb l’emergència de la burgesia i els seus valors romàntics s’elevés la figura de Bach com l’heroi del poble alemany.

Resumen
El objetivo de este proyecto es estudiar la recepción de la obra de Bach desde su vida hasta la actualidad. Se pretende, por un lado, descubrir cuáles son los motivos que produjeron que cada época histórica juzgase la obra de Bach de distinta manera, cuáles fueron los medios de conservación de su obra, así como cuáles fueron los cambios que sufrió su obra para encajar en cada época. De otro lado, pretende ejemplificar esta diferencia en la posición que cada época otorgó a la obra de Bach a través de obras de compositores posteriores (Mozart, Schumann, Brahms, Britten y Villa-Lobos) que, cada una de manera distinta, contienen alguna reminiscencia de Bach. La metodología utilizada ha consistido en su mayor parte en la búsqueda bibliográfica, pero también en la comparación de versiones de obras musicales en partituras y grabaciones. La conclusión principal que se puede extraer de este trabajo es que cada uno es producto de su época con su contexto particular, por tanto, cualquier interpretación que se pueda hacer de una obra musical con su estilo compositivo viene fuertemente determinada por la ideología del contexto que lo rodea. Es normal, así, que en el siglo XVIII la decadencia del pensamiento religioso comportase un rechazo hacia la obra de Bach, la cual es mayoritariamente de carácter religioso, mientras que en el siglo XIX con la emergencia de la burguesía y sus valores románticos, se elevara la figura de Bach como el héroe del pueblo alemán.

Abstract
The aim of this project is the study of the reception of Bach’s work from his life until now. It’s intended, on one hand, to find out which are the reasons that produced the different judgements of Bach’s work in each historical era, which were the means of his work conservation, and which were the changes that his work suffered to fit each era. On the other hand, it’s intended to exemplify this difference in the position that each era gave to Bach’s work through works by other later composers (Mozart, Schumann, Brahms, Britten and Villa-Lobos) who, each in a different way, contain some Bach reminiscence. The methodology consists mostly of bibliographical research but also in comparing musical versions in scores or recordings. The main conclusion that can be drawn from this work is that everyone is a product of its time with its particular context and therefore any performance that may be made of a piece of music with his compositional style is strongly determined by the ideology of the context that surrounds it. That’s why it’s normal that in the eighteenth century the religion decline caused a rejection of Bach’s work, which is mostly religious, while in the nineteenth century with the emergence of the bourgeoisie and their romantic values they praised the figure of Bach like a German hero.

Autor/a
Domènech, Laia
Col·laboradors/ores
Escola Superior de Música de Catalunya
Barbeta, Xavier
Llengua
Català
Data de publicació
2014-02-20
Extensió
71 p.
Matèries (LEMAC)
Bach, Johann Sebastian, 1685-1750--Crítica i interpretació
Música--Anàlisi i apreciació
Música--Filosofia i estètica
Paraules clau
TFG Música clàssica i contemporània
Mostra el registre complet de l'element

Documents per descarregar

Thumbnail

PF Laia Domènech.pdf

6.663Mb

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

  • ESM sèrie - TFG [237]

Drets

L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/

Ítems relacionats

Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.

  • Miniatura

    Les Variacions Goldberg 

    Gallén Muñoz, Andreu (2011-12-21)
    L’Ària amb diverses variacions BWV 988, quarta part dels Clavier-übung, de Johann Sebastian Bach, és una obra que ha estat objecte de molts estudis. La seva extrema bellesa, el sobrenom amb què avui la ...
    The Aria with diverse Variations BWV 988, the fourth part of Clavier-übung, by Johann Sebastian Bach, is a piece thath has been widely studied. Factors such as its extreme beauty; the name by which it ...
    El Aria con diversas variaciones BWV 988, cuarta parte de los Clavier-übung, de Johann Sebastian Bach, es una obra que ha sido objeto de muchos estudios. Su extrema belleza, el sobrenombre con que hoy ...
  • Miniatura

    El oboe según Bach: estudio sobre la utilización del oboe en la obra de Johann Sebastian Bach 

    Ramírez Escudero, Daniel (2013-07-17)
    En aquest treball es relaten els esdeveniments que van donar peu a la relació simbiòtica entre Johann Sebastian Bach i l'oboè. És un escrit de caràcter divulgatiu per al qual es van consultar tant fonts ...
    In this paper we tell the events leading to the symbiotic relationship between Johann Sebastian Bach and the oboe. It is an informative essay for which both, primary and secondary sources were consulted ...
    En este trabajo se relatan los acontecimientos que dieron pie a la relación simbiótica entre Johann Sebastian Bach y el oboe. Es un escrito de carácter divulgativo para el cual se consultaron tanto ...
  • Miniatura

    Johann Sebastian Bach en la música de Robert Schumann : 6 Sonates i Partites per violí BWV 1001-1006 

    Santiago Carrillo, Andrea (2020-06)
    L ’acompanyament que va escriure Robert Schumann de les 6 Sonates i Partites BWV 1001-1006 per a violí de Johann Sebastian Bach porta a plantejar-se el motiu de la seva composició. Per tal ...
    The accompaniment that Robert Schumann wrote of the 6 Sonatas and Partitas BWV 1001 to 1006 for violin by Johann leads us to consider the reason for its composition. In order ...
    El acompañamiento que escribió Robert Schumann de las 6 Sonatas y Partitas BWV 1001 a 1006 para violín de Johann Sebastián Bach lleva a plantearse el motivo de su composición. ...

Visualitza

Tot el repositoriPer àmbits i col·leccionsPer autor/aPer títolPer tipus de documentPer matèriaPer data de publicacióAquesta col·leccióPer autor/aPer títolPer tipus de documentPer matèriaPer data de publicació

El meu compte

EntraRegistre

Estadístiques

Segueix les xarxes socials del Departament d'Educació i Formació Professional:

  • Icona de Twitter
  • Icona de Facebook
  • Icona d'Instagram
  • Icona de LinkedIn
  • Icona de Youtube
  • Icona de compartir
Logo generalitat
  • Avís legal
  • Accessibilitat
  • Política de galetes
  • Mapa web