Gustav Leonhardt i els seus registres discogràfics de J.S. Bach : una aproximació estilística a les gravacions de la partita BWV 829
Document Type
Master's final project
Abstract
Gustav Leonhardt (1928-2012) ha estat un dels pioners en el revival de la música antiga i és una figura clau en el desenvolupament de la interpretació de la música per a clavicèmbal en la segona meitat del segle XX. L’evolució tècnica, la construcció d’instruments cada cop més fidels als exemplars originals, l’ampliació del repertori i la manera com s’interpreta van de la mà d’aquest intèrpret. La hipòtesi que es pretén demostrar al llarg d’aquest treball és que Gustav Leonhardt va viure una evolució interpretativa al llarg de la seva carrera. S’investiga a partir de la comparació discogràfica de les dues gravacions de la Partita BWV 829 de J. S. Bach enregistrades al 1968 i al 1986, amb 18 anys de diferència.
Gustav Leonhardt (1928-2012) ha sido uno de los pioneros en el revival de la música antigua y una figura clave para el desarrollo de la interpretación de la música para clavecín de la segunda mitad del siglo XX. La evolución técnica, la construcción de instrumentos cada vez más cercanos a los ejemplares originales, la ampliación del repertorio y la manera en como se interpreta, van de la mano de este intérprete. La hipótesis que se quiere demostrar a lo largo de este trabajo es que Gustav Leonhardt vivió una evolución interpretativa a lo largo de su carrera. Se investiga a partir de la comparación discogràfica de las dos grabaciones de la Partita BWV 829 de J. S. Bach grabadas al 1968 y al 1986, con 18 años de diferencia.
Gustav Leonhardt (1928-2012) has been one of the pioneers of the early music revival and a key figure in the development of the interpretation of music for harpsichord in the second half of 20th century. The technical developments, the progress in the harpsichord construction, becoming ever closer to the original instruments, the extension of the repertoire and how it’s performed go hand in hand with this musician. The dissertation developed in the following pages is adressed to demonstrate that Gustav Leonhardt lived an interpretative evolution throughout his career. This hypothesis is investigated in the light of the comparison of his two recordings of the Partita BWV 829 by J. S. Bach, that date back to 1968 and 1986.
Author
Language
Catalan
Publication date
2017-11-27Extension
183 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
PFM Irene Hernández Barrios.pdf
27.03Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Les Variacions Goldberg
Gallén Muñoz, Andreu (2011-12-21)L’Ària amb diverses variacions BWV 988, quarta part dels Clavier-übung, de Johann Sebastian Bach, és una obra que ha estat objecte de molts estudis. La seva extrema bellesa, el sobrenom amb què avui la ...El Aria con diversas variaciones BWV 988, cuarta parte de los Clavier-übung, de Johann Sebastian Bach, es una obra que ha sido objeto de muchos estudios. Su extrema belleza, el sobrenombre con que hoy ...The Aria with diverse Variations BWV 988, the fourth part of Clavier-übung, by Johann Sebastian Bach, is a piece which has been widely studied. Factors such as its extremely beauty; the name by which ... -
El oboe según Bach : estudio sobre la utilización del oboe en la obra de Johann Sebastian Bach
Ramírez Escudero, Daniel (2013-07-17)En este trabajo se relatan los acontecimientos que dieron pié a la relación simbiótica entre Johann Sebastian Bach y el oboe. Es un escrito de carácter divulgativo para el cual se consultaron tanto ...En aquest treball es relaten els esdeveniments que van donar peu a la relació simbiòtica entre Johann Sebastian Bach i l'oboè. És un escrit de caràcter divulgatiu per al qual es van consultar tant fonts ...In this paper we tell the events leadingt to the symbiotic relationship between Johann Sebastian Bach and oboe. It is an informative essay for which both, primary and secondary sources were consulted, ... -
Christiane Mariane von Ziegler : la poetessa de les cantates de Leipzig
Mallart Vallmajó, Oriol (2018-06)En aquest treball es fa un recorregut per la vida i l’obra de Christiane Mariane von Ziegler, una poetessa que, a més a més d'haver creat una important obra literària en l'Alemanya del s. XVIII, va ...En este trabajo se hace un recorrido por la vida y la obra de Christiane Mariane von Ziegler, una poetisa que, además de haber creado una importante obra literaria en la Alemania del s.XVIII, escribió ...In this work we study the life and the work of Christiane Mariane von Ziegler, a poet who, besides having created an important literary work in the eighteenth century in Germany, wrote the texts of nine ...