| dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
| dc.contributor | Charles, Agustí, 1960- | |
| dc.contributor.author | García Tomás, Raquel | |
| dc.date.accessioned | 2011-12-16T11:34:14Z | |
| dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:20:19Z | |
| dc.date.available | 2011-12-16T11:34:14Z | |
| dc.date.available | 2025-03-14T11:20:19Z | |
| dc.date.created | 2010-05 | |
| dc.date.issued | 2011-12-16 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7174 | |
| dc.description.abstract | Endinsar-se en l’aventura de compondre una òpera i arribar a materialitzar-la amb els mínims recursos requereix molta imaginació i il·lusió, d’un treball constant i meditat, d’un bon equip de col·laboradors, de fe cega en què tot funcionarà finalment i del més bàsic: un bon llibret. La "Serva Padrona" de Pergolesi ens demostra com una història senzilla i de recursos austers pot arribar a ser tan tremendament fresca, divertida i entretinguda. Aquest intermezzo representarà el punt de partida d’una creació en la qual l’escena teatral i el discurs musical es fondran de manera indivisible. Al cap i a la fi, la creació d’una òpera suposa assimilar des de bon principi que dins d’ella convergeixen diferents arts d’índole molt diversa. Aconseguir treballar dins d’aquest marc de trobada multidisciplinar és un privilegi que, sense dubte, cal aprofitar. | ca |
| dc.description.abstract | Embarcarse en la aventura de componer una ópera y llegar a materializarla con los mínimos recursos requiere de mucha imaginación e ilusión, de un trabajo constante y meditado, de un buen equipo de colaboradores, de fe ciega en que todo acabará funcionando y de lo más básico: un buen libreto. La "Serva Padrona" de Pergolesi nos demuestra cómo una historia sencilla y de recursos austeros puede llegar a ser tan tremendamente fresca, divertida y entretenida. Este intermezzo representará el punto de partida de una creación en la que la escena teatral y el discurso musical se fundirán de manera indivisible. Al fin y al cabo, la creación de una ópera supone asimilar desde buen principio que en ella convergen diferentes artes de índole muy diversa. Conseguir trabajar dentro de este marco de encuentro multidisciplinar es un privilegio que, sin duda, se debe aprovechar. | spa |
| dc.description.abstract | Starting the adventure of composing an opera and building it with minimal resources requires a great amount of imagination and enthusiasm, constant and thoughtful planning, and a brilliant team of collaborators; you also need confidence that everything will run correctly, and what is essential: an excellent libretto. "La Serva Padrona" by Pergolesi shows us how a simple story with austere techniques can be incredibly fresh, joyful, and enjoyable. This intermezzo represents the basis of a creation where the theatrical scene and musical line develop together throughout the piece. After all, composing an opera means realizing from the outset that there are many different types of arts within it. Working inside this multidisciplinary environment is a privilege that, indeed, will lead to further benefits. | eng |
| dc.format.extent | 164 p. | |
| dc.language.iso | spa | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 International | |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ | |
| dc.subject.other | TFG Composició | |
| dc.title | La ópera como integración de las artes: LSP 3.1 "La serva padrona" rifatta | |
| dc.title.alternative | La serva padrona rifatta | |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |
| dc.embargo.terms | cap | |
| dc.subject.lemac | Pergolesi, Giovanni Battista, 1710-1736. Serva padrona | |
| dc.subject.lemac | Òpera--Itàlia--S. XVIII | |
| dc.subject.lemac | Òperes--Llibrets | |
| dc.subject.lemac | Òpera--Producció i direcció | |
| dc.subject.lemac | Composició musical | |