La influència del neoliberalisme en l'educació pública
dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
dc.contributor | Duque, Javier | |
dc.contributor.author | Carulla Huguet, Aina | |
dc.date.accessioned | 2023-01-13T10:59:07Z | |
dc.date.accessioned | 2024-09-18T10:43:25Z | |
dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:17:44Z | |
dc.date.available | 2023-01-13T10:59:07Z | |
dc.date.available | 2024-09-18T10:43:25Z | |
dc.date.available | 2025-03-14T11:17:44Z | |
dc.date.issued | 2022-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7134 | |
dc.description.abstract | Aquest treball és una investigació pedagògica que té com a objecte d’estudi la relació entre la societat i l’educació. Busca evidenciar l’impacte que té el neoliberalisme en les polítiques educatives per, a partir d’aquí, desgranar els principals factors educatius, polítics i filosòfics que hem d’interrogar a l’hora de reorientar l’educació amb una finalitat transformadora. Una transformació que parteix des d’una perspectiva crítica tant de l’educació com de la societat i que construeix el discurs a partir d’una anàlisi profunda i sistemàtica de les temàtiques identificades. Tot això, amb l’ajuda de les aportacions de figures rellevants i actuals en el camp de l’educació i les pedagogies crítiques. | cat |
dc.description.abstract | Este trabajo es una investigación pedagógica que tiene como objeto de estudio la relación entre la sociedad y la educación. Quiere evidenciar el impacto que tiene el neoliberalismo en las políticas educativas para, a partir de aquí, desgranar los principales factores educativos, políticos y filosóficos que debemos interrogar a la hora de reorientar la educación con una finalidad transformadora. Una transformación que parte de una perspectiva crítica tanto de la educación como de la sociedad y que construye su discurso a partir de un análisis profundo y sistemático de las temáticas identificadas. Todo esto, contando con la ayuda de las aportaciones de figuras relevantes y actuales en el campo de la educación y las pedagogías críticas. | spa |
dc.description.abstract | This work is a pedagogical research whose object of study is the relationship between society and education. It aims to highlight the impact of neoliberalism on educational policies in order to, from this point, unravel the main educational, political and philosophical factors that must be questioned when reorienting education with a transformative purpose. A transformation that starts from a critical perspective of both education and society and that builds its discourse from a deep and systematic analysis of the identified issues. All this, with the help of the contributions of relevant and current figures in the field of education and critical pedagogies. | eng |
dc.format.extent | 95 p. | cat |
dc.language.iso | cat | cat |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | |
dc.source | RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) | |
dc.title | La influència del neoliberalisme en l'educació pública | cat |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.embargo.terms | cap | cat |
dc.subject.lemac | Neoliberalisme -- Influència | |
dc.subject.lemac | Educació -- Aspectes polítics | |
dc.subject.lemac | Política educativa | |
dc.subject.lemac | Administració pública | |
dc.subject.lemac | Sociologia de l'educació | |
dc.subject.lemac | Educació -- Finalitats i objectius |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
ESM sèrie - TFG i TFM [250]
TFG i TFM de l'ESMUC