Show simple item record

dc.contributorEscola Superior de Música de Catalunya
dc.contributorMartínez i García, Sílvia
dc.contributor.authorCollado Clouet, Irene
dc.date.accessioned2019-05-17T14:45:10Z
dc.date.accessioned2025-03-14T11:17:28Z
dc.date.available2019-05-17T14:45:10Z
dc.date.available2025-03-14T11:17:28Z
dc.date.created2018-06
dc.date.issued2018-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12694/7127
dc.description.abstractLes dificultats en la definició del format “live”, així com la seva versatilitat a l’hora de moure’s entre els àmbits del club i de l’art sonor experimental, fan que sigui una eina summament útil a l’hora d’observar nous processos, espais i relacions que desperta la música electrònica del segle XXI. A partir d’aquí, aquest treball té com a principal objectiu explicar els discursos d’autenticitat que es creen al voltant del “live” a l’escena de música electrònica de Barcelona. Per fer-ho, partirem de les principals teories sobre l’autenticitat dels estudis de música popular urbana, pensades tradicionalment des de l’escena pop-rock, per contrastar-les amb l’anàlisi del treball de camp realitzat en sales i festivals de la ciutat.ca
dc.description.abstractLas dificultades en la definición del formato “live”, así como su versatilidad a la hora de moverse entre los ámbitos del club y del arte sonoro experimental, hacen que sea una herramienta sumamente útil a la hora de observar nuevos procesos, espacios y relaciones que despierta la música electrónica del siglo XXI. A partir de aquí, este trabajo tiene como principal objetivo explicar los discursos de autenticidad que se crean en torno al “live” en la escena de música electrónica de Barcelona. Para ello, partiremos de las principales teorías sobre la autenticidad de los estudios de música popular urbana, pensadas tradicionalmente desde la escena pop-rock, para contrastarlas con el análisis del trabajo de campo realizado en salas y festivales de la ciudad.spa
dc.description.abstractThe difficulties in defining the live set format, as well as its versatility in navigating both club spaces and experimental sound art contexts, make it an extremely useful tool for observing the new processes, spaces, and relationships generated by 21st-century electronic music. Against this backdrop, the primary aim of this study is to analyze the discourses of authenticity that emerge around live sets within Barcelona’s electronic music scene. To achieve this, the study draws on the main theories regarding authenticity in popular urban music—traditionally developed in the pop-rock context—and contrasts them with insights gained from fieldwork conducted in clubs and festivals throughout the city.eng
dc.format.extent45 p.cat
dc.language.isospacat
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subject.otherTFG Musicologia
dc.titleLa rehumanización de lo mecánico: discursos de autenticidad en el "live" de música electrónica en Barcelona
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesiscat
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscapcat
dc.subject.lemacDance (Música)--Barcelona


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/