Cordes gitanes: la influència del flamenc en l'escriptura per a viola clàssica
Document Type
Project / Final year job or degree
Resum
Aquest treball sorgeix amb la intenció d'enriquir el meu propi llenguatge musical a través d'una cultura i d'una música màgica. És un petit viatge sobre els orígens del flamenc, dels gitanos, una recerca dels recursos tècnics del meu instrument per poder acostar-me a la veu humana, i esmentant personatges com Falla o Lorca, dos dels màxims exponents que van apostar completament per aquesta música.Resumen
Este trabajo surge con la intención de enriquecer mi propio lenguaje musical a través de una cultura y de una música mágica. Es un pequeño viaje sobre los orígenes del flamenco, de los gitanos, una investigación de los recursos técnicos de mi instrumento para acercarme a la voz humana, y mencionando a personajes como Falla o Lorca, dos de los máximos exponentes que apostaron completamente por esta música.Abstract
This document was born with the intention of enriching my own musical language through the study of a magical music and culture. It is a little journey through the origins of flamenco music and Gypsy culture. Additionally, I examine the technical resources of my instrument that allow me to get closer to the human voice and this very special type of music. In the following pages, one can also find citations and references to Manuel de Falla and Lorca, two of the greatest artists of the twentieth century who fully embraced this music.Author
Language
Catalan
Publication date
2013-07-10Extension
47 p.
Subject (LEMAC)
Keywords
Recommended citation
This citation was generated automatically.
Documents to download
1.025Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
De la metodologia a la pràctica: anàlisi de les metodologies d'ensenyament musical i elaboració d'una proposta metodològica per a la pràctica docent en l'àmbit del llenguatge musical a les escoles de música
Launes Molón, Victor (2015-07-07)Aquest treball vol ser una revisió d'algunes de les principals metodologies desenvolupades al llarg del segle XX per a l’ensenyament del llenguatge musical. Aquesta revisió serà completada amb una anàlisi ...Este trabajo quiere ser una revisión de algunas de las principales metodologías desarrolladas a lo largo del siglo XX para la enseñanza del lenguaje musical. Esta revisión se completará con un análisis ...The main purpose of this academic work is to review some of the most widely used music methods developed during the twentieth century. It includes a comparative analysis of different philosophical ... -
La influència del treball amb el broquet en el trombó: quin és el seu benefici real?
Romero Andreu, Pau (2015-07-27)Després d’anys com a alumne de molts i diferents tipus de professors, l’autor s’adona del debat i la diversitat d’opinions al voltant de la pràctica amb el broquet per part dels instrumentistes de vent ...Después de años como alumno de muchos y diferentes tipos de profesores, el autor se da cuenta del debate y la diversidad de opiniones alrededor de la práctica con la boquilla por parte de los instrumentistas ...After years as a student of many different types of professors, the author realizes the debate and the diversity of opinions that surround practicing with the mouthpiece among brass players. This work ... -
El cervell a l’escenari: una aproximació a l’estudi del cervell, amb les implicacions que té tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la música
Coll, Xavier, 1960- (2017-02-22)Aquest treball vol ser una aproximació a l’estudi del cervell des d’una perspectiva neurològica i psicològica, amb les implicacions que això comporta tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la ...Este trabajo pretende ser una aproximación al estudio del cerebro, desde el punto de vista neurológico y psicológico, con las implicaciones que tiene tanto para la práctica como para la pedagogía de la ...This work aims to offer an approach to the study of the brain from both neurological and psychological perspectives, considering its implications for the practice and pedagogy of music. It seeks to ...





