dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
dc.contributor | Costal i Fornells, Anna, 1981 - | |
dc.contributor.author | Vilar Portillo, Esther | |
dc.date.accessioned | 2024-12-06T17:15:37Z | |
dc.date.accessioned | 2024-12-09T12:46:54Z | |
dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:14:24Z | |
dc.date.available | 2024-12-06T17:15:37Z | |
dc.date.available | 2024-12-09T12:46:54Z | |
dc.date.available | 2025-03-14T11:14:24Z | |
dc.date.issued | 2022-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7034 | |
dc.description.abstract | L’eix vertebrador d’aquest Treball de Fi de Grau és l’estudi de l’obra Intolleranza 1960 del compositor italià Luigi Nono (1924-1990). Conegut per ser una de les personalitats més rellevants i controvertides dels Internationale Ferienkurse für Neue Musik de Darmstadt, la creació de Nono dialoga directament amb alguns dels debats estètics i polítics més determinants per a la música contemporània. Prenent com a base la lectura de la seva obra assagística, en què el compositor exposa les idees polítiques i estètiques que hi ha a la base de la seva obra compositiva, proposo una anàlisi de l’articulació del compromís polític i artístic de Nono a Intolleranza 1960 a partir de les nocions de responsabilitat històrica, nou teatre musical, prossemització i ús expressiu de la sèrie intervàlica.
Paraules clau: òpera, nou teatre musical, responsabilitat històrica. | cat |
dc.description.abstract | Este Trabajo de Fin de Grado se articula alrededor del estudio de la obra Intolleranza 1960 del compositor italiano Luigi Nono (1924-1990). Conocido por ser una de las personalidades más relevantes y controvertidas de los Internationale Ferienkurse für Neue Musik de Darmstadt, la creación de Nono dialoga directamente con algunos de los debates estéticos y políticos más determinantes para la música contemporánea. Tomando como base la lectura de su obra ensayística, en la que el compositor expone ideas políticas y estéticas que estructuran su obra compositiva, propongo un análisis de la articulación del compromiso político y artístico de Nono en Intolleranza 1960 a partir de las nociones de responsabilidad histórica, nuevo teatro musical, prosemización y uso expresivo de la serie interválica.
Palabras clave: ópera, nuevo teatro musical, responsabilidad histórica. | spa |
dc.description.abstract | The main purpose of this Final Degree Project is to study the work Intolleranza 1960 by the Italian composer Luigi Nono (1924-2990). Known as one of the most relevant and controversial personalities of the Internationale Ferienkurse für Neue Musik of Darmstadt, Nono’s creation establishes a dialogue with some of the most significant aesthetic and political debates about contemporary music. On the basis of the reading of his essays, in which the composer presents the political and aesthetic ideas that ground his compositions, this Project analyses the articulation of Nono’s political and artistic engagement in Intolleranza 1960 using the concepts historical responsibility, new musical theatre, prossemizzazione and expressive use of the intervallic row.
Keywords: opera, new musical theatre, historical responsibility. | eng |
dc.format.extent | 60 p. | cat |
dc.language.iso | cat | cat |
dc.rights | Attribution-ShareAlike 4.0 International | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) | |
dc.title | Intolleranza 1960: L'òpera de la consciència | cat |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.embargo.terms | cap | cat |
dc.subject.lemac | Nono, Luigi. Intolleranza 1960 | |
dc.subject.lemac | Nono, Luigi -- Crítica i interpretació | |
dc.subject.lemac | Òperes -- Anàlisi i apreciació | |
dc.subject.lemac | Música -- Itàlia -- S. XX | |