Mostrant els elements 141-160 de 385
-
El sistema solar: experiència de lectura [activitat]
(2016-06)L’escola Prim de Barcelona aprofita el camp semàntic del projecte que s’elabora a l’aula de P5 per treballar aspectes implicats en l’adquisició del codi escrit: el valor sonor de les grafies, la segmentació ... -
Lectura guiada del diploma geganter: experiència de lectura [activitat]
(2016-05-29)L’escola Primavera de Santa Coloma de Gramenet aprofita una vivència a l’aula de P3 per fer una lectura col·lectiva i engrescar els alumnes en el reconeixement global d’algunes paraules significatives ... -
Fem teatre a l'escola: experiència de lectura [activitat]
(2016-05)La preparació i la representació d’una obra de teatre permet als alumnes de 2n de l’escola Empúries de l’Escala practicar la lectura expressiva, la relectura, i la conversa i reflexió per accedir a la ... -
Estratègies de lectura: fer i comprovar hipòtesis [material didàctic]
(2016-05)Fer un ús conscient de les estratègies de lectura permet a l’alumne enfrontar-se amb autonomia a la comprensió d’un text. Elaborar hipòtesis ajustades a la informació que ens dona el text i comprovar-les ... -
Sis estratègies de fluïdesa lectora: experiència de lectura [activitat]
(2016-05)Partint del dossier Fluïdesa lectora, l’escola Horta Vella de Sant Carles de la Ràpita exemplifica l’aplicació de sis estratègies en una aula de segon de primària. -
La lectura compartida: una proposta didàctica per treballar les estratègies de lectura amb l’alumnat que s’inicia en l’adquisició del codi [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)Dossier didàctic per treballar les estratègies de lectura amb l’alumnat que s’inicia en l’adquisició del codi. La lectura compartida és un tipus de lectura col·lectiva on mestra i alumnes s’afronten ... -
Guiant la poesia vers a vers: experiència de lectura [activitat]
(2016-04)L’escola Horta Vella de Sant Carles de la Ràpita ens presenta una lectura guiada d’un poema a l’aula de primer de primària. L’objectiu és compartir i fer explícites estratègies de descodificació i de ... -
Avaluació d'actituds envers la lectura [material didàctic] (2a edició,2016)
(2016-04)L’èxit lector dels alumnes depèn tant de les actituds positives que hagi desenvolupat en les seves experiències lectores, com de la implicació personal en la lectura. En aquesta proposta didàctica ... -
Sistematització del codi escrit: referents per a l'aula [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)Aquest dossier recull tot un ventall de referents, d’ajudes a la lectura i a l’escriptura que podem tenir a les parets de les aules d’EI i CI. Més enllà de crear un context motivador, esdevenen un element ... -
L'hàbit lector i el temps de lectura a l'educació secundària [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)En aquest dossier didàctic es presenten orientacions organitzatives i metodològiques per treballar el temps de lectura en un centre educatiu de secundària, imprescindible per a desenvolupar l’hàbit ... -
El gust per llegir a educació infantil i a educació primària [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)Fomentar el gust per la lectura dels nostres alumnes, el desig, les ganes i la il·lusió per llegir llibres comporta ajudar a desenvolupar hàbits lectors i actituds positives vers la lectura. La intervenció ... -
Escolta estructurada del conte "Com reconèixer un monstre": experiència de lectura [activitat]
(2016-04)L’escola Molí del Vent de Torredembarra aplica a l’aula de P5 una activitat d’escolta estructurada. Es treballen diferents estratègies de comprensió lectora, i es posa especial èmfasi en la visualització. ... -
Presentació i recomanació de llibres: una activitat per al foment de la lectura autònoma [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)Una de les millors activitats per crear l’hàbit lector és que els alumnes es recomanin llibres que han llegit. Tot i que, d’entrada, pot semblar una activitat senzilla, requereix preparar-la i tenir en ... -
Els jocs d’ús social: aprendre el codi escrit a través del joc [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)Per seleccionar els jocs d’ús social que es recullen en aquesta proposta didàctica s’han tingut en compte dos criteris: que siguin jocs que els infants puguin trobar al seu entorn i que permetin una ...