Mostrar el registro sencillo del ítem
Treball de recerca de Batxillerat [so] (2021)
dc.contributor.author | Departament d'Educació | |
dc.date.accessioned | 2022-01-17T11:54:02Z | |
dc.date.available | 2022-01-17T11:54:02Z | |
dc.date.issued | 2021-04 | |
dc.identifier.citation | Treball de recerca de Batxillerat [so]. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2021. | ca |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12694/2434 | |
dc.description.abstract | El Treball de Recerca o TR és una investigació que fa tot l’alumnat de batxillerat, per desenvolupar les competències en recerca, tractament de la informació, expressió i argumentació. Suposa el 10 % de la qualificació final del batxillerat. És recomanable que l’alumne o alumna triï un tema accessible, que tingui unes fonts o materials fàcilment comprensibles i al seu abast, que en domini la metodologia, que encaixi amb la seva orientació professional i sigui un tema que li interessi. El tutor o tutora pot acompanyar l’alumne o alumna per determinar el tipus de recerca i formular-ne l’objectiu, determinar-ne el mètode, les tècniques i els procediments, per obtenir el millor resultat. Un cop decidit el tema, l’enfocament, els objectius i la metodologia, cal fer una pluja d’idees, per crear un índex provisional i una planificació correcta. És molt habitual que durant el mes de novembre del primer curs de batxillerat es demani a l’alumne o alumna que determini el tema i un mes més tard que lliuri l’esborrany de l’índex, els objectius, la hipòtesi i la metodologia. Les fases de documentació, de buidatge, de redacció i de revisió culminaran amb l’entrega final i la presentació oral, aproximadament un any després. Cal ser flexibles, tant amb el calendari com amb el procés d’investigació. La ciència consisteix a fer proves que validin o no una hipòtesi i que serveixin per seguir un camí o prendre’n d’altres. Refutar una hipòtesi també és una molt bona conclusió. És essencial la qualitat de l’expressió escrita i evitar caure en el plagi, així com la coherència dels aspectes formals del document escrit. A més, les il·lustracions han d’estar justificades. Per treure el màxim rendiment de la presentació oral, cal estructurar la informació amb el suport de diapositives. | ca |
dc.format.extent | 1 enregistrament sonor (15 min 41 s) | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Departament d'Educació | ca |
dc.relation.ispartofseries | Podcasts; | |
dc.title | Treball de recerca de Batxillerat [so] (2021) | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/sound | ca |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.embargo.terms | cap | ca |
dc.subject.lemac | Batxillerat - Investigació | ca |