Browsing Àmbit Pedagògic by Subject "Educació inclusiva"
Now showing items 1-17 of 17
-
Les altes capacitats: detecció i actuació en l'àmbit educatiu: guia per a mestres i professors (educació primària, educació secundària obligatòria) (2013)
(2013)Aquesta col·lecció de guies té per objectiu ajudar en la detecció d'alumnes amb característiques específiques i poder atendre les seves necessitats. La col·lecció s'emmarca dins del Pla de Govern de ... -
De l'escola inclusiva al sistema inclusiu: una escola per a tothom, un projecte per a cadascú (2015)
(2015)Aquesta publicació va adreçada a tota la comunitat educativa i té com a objectiu compartir els marcs conceptuals i normatius en relació amb el sistema educatiu inclusiu, així com proporcionar elements ... -
Guia per a famílies d'infants amb sordesa o sordceguesa (2006)
(2006)Publicació que facilita informació bàsica a les famílies sobre la sordesa i la sordceguesa, i els suports tècnics i les modalitats d'escolarització d'aquests infants. -
Guia per a famílies d'infants amb tartamudesa (2009)
(2009)Amb aquesta guia es pretén facilitar orientacions i recursos als pares i mares perquè puguin ajudar els seus fills en el desenvolupament del llenguatge. -
Guia per a famílies d'infants i joves amb alteracions greus de conducta (2010)
(2010)Document que aporta elements a les famílies per poder entendre i acompanyar els fills que, en algun moment del procés evolutiu, presentin comportaments disruptius. -
Guia per a famílies d'infants i joves amb altes capacitats intel·lectuals (2010)
(2010)Guia que pretén orientar les famílies perquè puguin acompanyar els fills amb altes capacitats en el seu desenvolupament personal i col·laborar en la resposta a les seves necessitats socials, emocionals ... -
Guia per a famílies d'infants i joves amb discapacitat motriu (2009)
(2009)Aquesta guia facilita informació per propiciar una atenció més efectiva als fills amb discapacitat motriu, per promoure oportunitats d'estimulació i per conèixer els serveis, recursos i prestacions ... -
La importància del treball corporal a l'escola d'educació especial amb nens i nenes amb TDG (2009)
(2009)A les escoles d'educació especial, cada vegada es troben més nens i nenes amb trastorn generalitzat del desenvolupament (TGD) amb afectació greu. Una escola inclusiva i acollidora ha d'intentar que ... -
Informe de valoració de les unitats de suport a l'educació especial, USEE (2008)
(2008)Document que recull informació de professionals i famílies, amb l'objectiu de reflexionar sobre el model de funcionament de les unitats de suport a l'educació especial (USEE) i sobre la incidència ... -
Orientacions per a l’elaboració del pla de suport individualitzat: una eina per a la reflexió pedagògica i la presa de decisions dels equips docents (2020)
(2020)Aquesta publicació és una eina que s'adreça a tots els docents i professionals que intervenen en els centres, amb l'objectiu de proporcionar elements per elaborar el pla de suport individualitzat i ... -
Els plans de millora i innovació de centres com elements afavoridors d'institucions que avancen vers la inclusió educativa (2009)
(2009)L'estudi parteix de la premissa que els centres que opten pel Pla de millora de la qualitat dels centres educatius, avancen cap a una escola amb indicadors d’inclusió educativa. L'estudi es basa en dos ... -
El TDAH: detecció i actuació en l'àmbit educatiu: guia per a mestres i professors (educació primària, educació secundària obligatòria) (2013)
(2013)Aquesta guia descriu en l'àmbit escolar els obstacles que suposa el TDAH per al desenvolupament harmònic dels infants i dels joves. De l'altra banda, procura donar eines als docents per encaminar-se cap ...