Search
Now showing items 1-6 of 6
Ensenyar a escriure, una responsabilitat compartida: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(Departament d'Ensenyament, 2016-09)
A qui correspon l’ensenyament de l’escriptura és una qüestió controvertida, encara per aclarir en moltes escoles. ¿Pertoca als mestres de llengua, només? Els alumnes, que de manera natural empren l’esquema ...
Posem-nos d'acord: les línies de centre: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(Departament d'Ensenyament, 2016-09)
Quan les escoles aconsegueixen establir “línies de centre” fonamentades i rigoroses els resultats del alumnes milloren. Però, sobre quins aspectes ens hem de posar d’acord? Hi ha consideracions generals ...
Escriure a raig és escriure?: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(Departament d'Ensenyament, 2016-03)
La didàctica de l’escrit s’ha de focalitzar, sobretot, en el procés d’escriptura (fases) que facilita l’elaboració de textos adequats a cada situació. Per treballar aquest procés el docent haurà de ...
Què és un bon text a 4t, i a 6è?: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(Departament d'Ensenyament, 2016-04)
En el concepte “bon text” l’ortografia hi té un pes massa determinant. Les altres propietats textuals no s’hi inclouen amb el mateix valor. Plantejar l’escriptura com un procés permetrà centrar l’atenció ...
Escriptura i reflexió sobre la llengua: un camí de doble sentit!: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(Departament d'Ensenyament, 2016-09)
Tot i que la gramàtica es treballa a l’escola, es dóna la paradoxa que els alumnes no “la utilitzen” a l’hora de redactar: no veuen la relació entre gramàtica i escriptura. Un enfocament gramaticalista ...
Escriure, per a què?: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(Departament d'Ensenyament, 2016-02)
En la nostra societat, la llengua escrita hi té un paper primordial; cal, doncs, aprofitar-ho per fer-ne descobrir l’ús funcional. Vincular el treball dels diversos gèneres a propòsits i situacions ...