Search
Now showing items 1-10 of 19
Posem-nos d'acord: les línies de centre!: ed. infantil i cicle inicial [presentació] (2016)
(Departament d'Ensenyament, 2016-09)
La coordinació i la coherència pedagògiques d’un centre garanteixen la millora dels resultats dels alumnes i l’èxit acadèmic. Però, sobre quins aspectes ens hem de posar d’acord? En aquesta conferència ...
Escriptura i reflexió sobre la llengua: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
(Departament d'Ensenyament, 2016-04)
Al s. XXI els nostres alumnes escriuen més que mai, però el coneixement que tenen del codi lingüístic els permet fer un ús ric i creatiu de la llengua? Millorar la competència escrita dels alumnes, passa ...
Ensenyar a escriure, una responsabilitat compartida: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(Departament d'Ensenyament, 2016-09)
A qui correspon l’ensenyament de l’escriptura és una qüestió controvertida, encara per aclarir en moltes escoles. ¿Pertoca als mestres de llengua, només? Els alumnes, que de manera natural empren l’esquema ...
Som escriptors i escriptores!: ed. infantil i cicle inicial [presentació] (2016)
(Departament d'Ensenyament, 2016-09)
Cal acompanyar el procés d’aprenentatge de l’escriptura donant ajudes i retirant-les, oferint modelatges, i ajudant l’alumne a ser estratègic a l’hora de comunicar per escrit.
Posem-nos d'acord: les línies de centre: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
(Departament d'Ensenyament, 2016-05)
Al final de l’escolarització obligatòria, tots els alumnes haurien de poder ser escriptors madurs: capaços d’aplicar, de manera autònoma, estratègies en totes les fases del procés de redacció, per tal ...
Escriptura creativa: la literatura com a model: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
(Departament d'Ensenyament, 2016-03)
Quan són alliberades de les regles de combinatòria imposades per la finalitat comunicativa immediata, les paraules poden esdevenir peces d’un joc, intentar equilibris gràcils a la corda de la poesia, o ...
Lletres, mans, llapis, teclats i pantalles: ed. infantil i cicle inicial [presentació] (2016)
(Departament d'Ensenyament, 2016-04)
Si pensem en l’escriptura en el sentit de grafiar, de reproduir els traços del codi escrit, ens adonem que requereix un llarg camí d’educació del gest gràfic des dels moviments corporals, l’experimentació ...
Ensenyar a escriure en totes les matèries: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
(Departament d'Ensenyament, 2016-03)
A les aules s’escriu molt i en moltes situacions. Escriure ajuda a estructurar el pensament i a apropiar-se dels continguts que s’estan aprenent. La imbricació entre lectura, escriptura i interacció ...
El camí de l'aprenentatge del codi: ed. infantil i cicle inicial [presentació] (2016)
(Departament d'Ensenyament, 2016-02)
En una societat alfabetitzada com la nostra, els infants desenvolupen idees sobre el funcionament del codi escrit molt abans que arribin a l’escola. Esbrinar aquests coneixements previs i conèixer les ...
Competència lingüística: l'expressió escrita: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
(Departament d'Ensenyament, 2016-02)
Vivim en una societat lletrada, en què la llengua escrita té un paper fonamental, ja sigui en suport paper o en suport digital. En aquest context, saber escriure és un dret del qual tots els ciutadans ...