Browse by
Recent Submissions
-
Portafolis de lectura [material didàctic] (2013-2017)
(2013-2017) -
La piràmide de la lectura: una proposta de construcció del propi hàbit lector: educació secundària [material didàctic] (2014)
(2014-11)La proposta de la Piràmide de la Lectura vol oferir al professorat una eina de reflexió sobre algunes de les activitats que propicien la implicació de l’alumne en la lectura i, de retruc, poden facilitar ... -
La piràmide de la lectura: una proposta de construcció del propi hàbit lector: educació primària [material didàctic] (2014)
(2014-11)La proposta de la Piràmide de la Lectura vol oferir al professorat una eina de reflexió sobre algunes de les activitats que propicien la implicació de l’alumne en la lectura i, de retruc, faciliten ... -
Moments de lectura a l'institut: "Legeix-me": experiència de temps de lectura a l'educació secundària obligatòria [activitat] (2013)
(2013-06)Tots els alumnes de la SI Pla Marcell (Cardedeu) gaudeixen d'un temps de lectura al centre i aboquen la seva experiència lectora al “Llegeix-me”: una mena de xarxa social que els permet agrupar-se per ... -
Llegim en parella [audiovisual] (2021)
(2021-06) -
La lectura a l'institut: el Pla de Lectura, una estratègia per a l’èxit escolar: experiència del temps de lectura a l'educació secundària obligatòria [activitat] (2014)
(2014-06)Pla per impulsar la lectura per plaer dels alumnes i millorar el seu nivell de comprensió lectora. -
Lectura diària a la Secció d'Institut de Badalona: experiència de temps de lectura a l'educació secundària obligatòria [activitat] (2009)
(2009-06)Tot l’alumnat, dins del marc horari del centre, dedica mitja hora diària a la lectura. Pot triar entre una sèrie de materials seleccionats prèviament. Simultàniament s’ofereixen sessions de reforç a ... -
Projecte de lectura: experiència de temps de lectura [activitat] (2011)
(2011-06)Projecte de millora de la lectura de l'alumnat de tot el centre. -
Activitat de lectura en veu alta [activitat] (2014)
(2014-04)L’Escola Mossèn Cinto de Folgueroles ens presenta l’aplicació a l’aula a partir de la formació del Portafolis de Lectura. Treballen la lectura en veu alta fent conscient l’alumne i implicant-lo en tot ... -
Orientacions per a la millora de la comprensió lectora i l'expressió escrita: competència comunicativa lingüística: educació secundària obligatòria (2010)
(2010-11)Orientacions per a la millora de la competència escrita per a l'etapa de l'educació secundària obligatòria, tant des de la vessant receptiva (lectura) com des de la vessant productiva (escriptura), i ... -
Jo sóc lector... I tu?: lectura sistemàtica, llegir per plaer: experiència de temps de lectura a l'educació secundària obligatòria [activitat] (2013-2014)
(2013-2014)Activitats per incentivar el gust per la lectura entre l’alumnat de 1r i 2n d’ESO. -
El gust per la lectura: experiència de temps de lectura a l'educació secundària obligatòria [activitat] (2012)
(2012-06)Dedicació d'un temps de la jornada lectiva a la lectura. L'alumnat durant mitja hora diària llegeix els textos que tria lliurement. -
La lectura compartida: proposta didàctica per treballar les estratègies amb l’alumnat que s’inicia en l’adquisició del codi a partir del poema “El ninot de neu” [activitat] (2014)
(2014-02)Proposta didàctica de l’escola Tàbor de Barcelona per treballar les estratègies de lectura amb l’alumnat que s’inicia en l’adquisició del codi, a partir del poema “El ninot de neu”. -
Orientacions per a l'ensenyament-aprenentatge de la lectura i l'escriptura (1999)
(1999-04)Orientacions basades en les tendències actuals de la psicolingüística i de les teories sobre l'aprenentatge. S'hi poden trobar models didàctics per orientar el tractament de la llengua oral amb l'objectiu ... -
Sis estratègies de fluïdesa lectora: experiència de lectura [activitat] (2016)
(2016-05)Partint del dossier Fluïdesa lectora, l’escola Horta Vella de Sant Carles de la Ràpita exemplifica l’aplicació de sis estratègies en una aula de segon de primària. -
Llegim rodolins: experiència de lectura [activitat] (2016)
(2016)L’escola Ramon Llull de Rubí ens presenta una activitat per treballar la consciència fonològica en una aula de P5. Els alumnes trien rodolins, practiquen la lectura i la relectura, els comparteixen, en ... -
Lectura guiada del diploma geganter: experiència de lectura [activitat] (2016)
(2016-05-29)L’escola Primavera de Santa Coloma de Gramenet aprofita una vivència a l’aula de P3 per fer una lectura col·lectiva i engrescar els alumnes en el reconeixement global d’algunes paraules significatives ... -
Guiant la poesia vers a vers: experiència de lectura [activitat] (2016)
(2016-04)L’escola Horta Vella de Sant Carles de la Ràpita ens presenta una lectura guiada d’un poema a l’aula de primer de primària. L’objectiu és compartir i fer explícites estratègies de descodificació i de ...