Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorDepartament d'Educació
dc.date.accessioned2022-01-17T11:54:02Z
dc.date.available2022-01-17T11:54:02Z
dc.date.issued2021-04
dc.identifier.citationTreball de recerca de Batxillerat [so]. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2021.ca
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12694/2434
dc.description.abstractEl Treball de Recerca o TR és una investigació que fa tot l’alumnat de batxillerat, per desenvolupar les competències en recerca, tractament de la informació, expressió i argumentació. Suposa el 10 % de la qualificació final del batxillerat. És recomanable que l’alumne o alumna triï un tema accessible, que tingui unes fonts o materials fàcilment comprensibles i al seu abast, que en domini la metodologia, que encaixi amb la seva orientació professional i sigui un tema que li interessi. El tutor o tutora pot acompanyar l’alumne o alumna per determinar el tipus de recerca i formular-ne l’objectiu, determinar-ne el mètode, les tècniques i els procediments, per obtenir el millor resultat. Un cop decidit el tema, l’enfocament, els objectius i la metodologia, cal fer una pluja d’idees, per crear un índex provisional i una planificació correcta. És molt habitual que durant el mes de novembre del primer curs de batxillerat es demani a l’alumne o alumna que determini el tema i un mes més tard que lliuri l’esborrany de l’índex, els objectius, la hipòtesi i la metodologia. Les fases de documentació, de buidatge, de redacció i de revisió culminaran amb l’entrega final i la presentació oral, aproximadament un any després. Cal ser flexibles, tant amb el calendari com amb el procés d’investigació. La ciència consisteix a fer proves que validin o no una hipòtesi i que serveixin per seguir un camí o prendre’n d’altres. Refutar una hipòtesi també és una molt bona conclusió. És essencial la qualitat de l’expressió escrita i evitar caure en el plagi, així com la coherència dels aspectes formals del document escrit. A més, les il·lustracions han d’estar justificades. Per treure el màxim rendiment de la presentació oral, cal estructurar la informació amb el suport de diapositives.ca
dc.format.extent1 enregistrament sonor (15 min 41 s)ca
dc.language.isocatca
dc.publisherDepartament d'Educacióca
dc.relation.ispartofseriesPodcasts;
dc.titleTreball de recerca de Batxillerat [so] (2021)ca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/soundca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccessca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscapca
dc.subject.lemacBatxillerat - Investigacióca


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem


Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir