PIRLS 2016: síntesi del marc conceptual i ítems alliberats (2016)
Tipo de documento
Informe
Resumen
Aquest volum està especialment dirigit als mestres d'educació primària. El seu objectiu és donar a conèixer les proves de comprensió lectora PIRLS, a través dels textos i les preguntes utilitzats en els seus estudis. Per això s'hi reuneixen tots els textos i preguntes que la IEA ha fet públics de les edicions del 2006 i del 2011, amb la voluntat que proporcionin als mestres uns models de reflexió i millora en les activitats d'ensenyament i d'avaluació de la comprensió lectora. El document presenta els fonaments generals de l'estudi PIRLS, inclou una síntesi del marc conceptual PIRLS 2016, publicat per la IEA, seguidament s'agrupen els textos i els ítems alliberats de les edicions PIRLS 2006 i 2011 i finalment es proporcionen els criteris de correcció de les preguntes obertes. Cada un dels textos s'acompanya de quadres descriptius de l'activitat, del percentatge d'encerts obtingut per l'alumnat d’Espanya i la mitjana internacional del percentatge d'encerts.
Nota
Es basa en els ítems i marc conceptual publicats per l'IEA, International Association for the Evaluation of Educational Achievement.
Citación
PIRLS 2016: síntesi del marc conceptual i ítems alliberats. Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament, 2016.
Documentos
Derechos
Copyright: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu; International Association for the Evaluation of Educational Achievement
Autor/a
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu
Lengua
Catalán
Publicado por
Departament d'Ensenyament
Fecha de publicación
2016-01Extensión
193
Colección
Documents. CSASE;34
Materias (LEMAC)
Avaluació educativa
Indicadors educatius
Lectura - Comprensió - Avaluació
Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS)
Documentos relacionados
http://hdl.handle.net/20.500.12694/650
http://hdl.handle.net/20.500.12694/649
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, Autor/a o Materia.
-
Quin model de funció directiva tenen els centres d'educació secundària a Catalunya? (2020)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2020-12) -
Sistema d'indicadors d'ensenyament de Catalunya, núm. 7
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2002-11)Aquest informe és una actualització dels que el Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu ha publicat en els darrers anys, i ofereix, a més de les dades de Catalunya, comparacions internacionals ... -
Avaluació diagnòstica de primària: materials per aplicar la prova (2019)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2019)