Mostra el registre parcial de l'element
La llengua i resultats escolars. El projecte Filosofia 3/18 (2012)
dc.contributor.author | Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu | |
dc.date.accessioned | 2020-09-10T10:49:56Z | |
dc.date.available | 2020-09-10T10:49:56Z | |
dc.date.issued | 2012-01 | |
dc.identifier.citation | La llengua i resultats escolars. El projecte Filosofia 3/18. Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament. Servei de Comunicació i Publicacions, 2012. | ca |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12694/400 | |
dc.description.abstract | El número 21 dels Quaderns d'avaluació conté dos blocs, amb quatre articles. En el primer bloc s'analitza en profunditat, mitjançant l'obtenció de coeficients de correlació, la similitud entre els resultats de l'alumnat obtinguts en les diferents competències avaluades a la prova de sisè d'educació primària del 2011. "La prova de sisè d'educació primària del 2011. Què passa amb les llengües?", demostra que el domini de la llengua catalana i castellana que manifesta l'alumnat està fortament vinculat, de manera que es pot afirmar que el sistema educatiu català garanteix un aprenentatge equiparable de les dues llengües oficials. El segon article, "PISA 2009: incidència de la llengua familiar i la resiliència", estudia si la llengua té un paper important com a factor associat al rendiment de l'alumnat. L'article mostra que la llengua parlada habitualment a casa només té incidència en el resultat de l'alumnat quan es barreja amb el seu nivell socioeconòmic i cultural familiar. Els altres dos articles del número estan dedicats al projecte Filosofia 3/18, que fa vint-i-cinc anys que està en marxa i en el qual hi ha uns set-cents docents implicats actualment. El primer article, signat per Irene de Puig, explica en què consisteix el projecte, promogut pel GrupIREF i pensat per desenvolupar les habilitats cognitives dels estudiants. El segon, signat per Francesc Martínez-Olmo, director de recerca de l'ICE de la UB, ofereix les dades més significaties de l'avaluació del projecte, que s'ha dut a terme al llarg de l'any 2011. | ca |
dc.format.extent | 54 | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Departament d'Ensenyament | ca |
dc.relation.ispartofseries | Quaderns d'avaluació. CSASE;21 | |
dc.title | La llengua i resultats escolars. El projecte Filosofia 3/18 (2012) | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/book | ca |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.embargo.terms | cap | ca |
dc.subject.lemac | Avaluació educativa | ca |
dc.subject.lemac | Llenguatge i llengües - Ensenyament | ca |