Now showing items 30-41 of 41
-
Orientacions per a la confecció d’una prova: la lectura en veu alta, 2n de primària [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)En aquesta proposta per a segon de primària, es donen orientacions per avaluar els components de la lectura en veu alta següents: fonètica, entonació, velocitat i correcció lectora. S’hi adjunta un ... -
Poesia "Era Primauera": lectura compartida: experiència de lectura [activitat] (2015)
(2015-05)En aranès l'escola Sant Roc de Bossòst ens presenta una activitat de lectura compartida. Mestre i alumnes llegeixen un poema i comparteixen estratègies de descodificació i de comprensió. -
Portafolis de lectura [material didàctic] (2013-2017)
(2013-2017) -
El procés lector [material didàctic] (2020)
(2020-03)Aquest dossier ens permet reflexionar sobre un model d'intervenció didàctica per a l'ensenyament i l'aprenentatge del procés lector. Es recullen les estratègies i les habilitats que entren en joc en ... -
Racons de joc simbòlic: una manera de jugar i descobrir els usos de la lectura [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)Els racons de joc simbòlic presenten situacions lúdiques i creatives viscudes pels infants, que permeten treballar la llengua oral de forma contextualitzada i funcional, ja que reprodueixen situacions ... -
El racó del lecto codi: experiència de lectura [activitat] (2018)
(2018-01)L’escola Josep Fusté del Baix Camp planteja als alumnes de cicle inicial racons que tenen per finalitat millorar la fluïdesa lectora dels aprenents de forma autònoma. Els alumnes practiquen activitats ... -
Sis estratègies de fluïdesa lectora: experiència de lectura [activitat] (2016)
(2016-05)Partint del dossier Fluïdesa lectora, l’escola Horta Vella de Sant Carles de la Ràpita exemplifica l’aplicació de sis estratègies en una aula de segon de primària. -
El sistema solar: experiència de lectura [activitat] (2016)
(2016-06)L’escola Prim de Barcelona aprofita el camp semàntic del projecte que s’elabora a l’aula de P5 per treballar aspectes implicats en l’adquisició del codi escrit: el valor sonor de les grafies, la segmentació ... -
Sistematització del codi escrit: referents per a l'aula [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)Aquest dossier recull tot un ventall de referents, d’ajudes a la lectura i a l’escriptura que podem tenir a les parets de les aules d’EI i CI. Més enllà de crear un context motivador, esdevenen un element ... -
Els tallers de lectura [material didàctic] (2015)
(2015-02)El taller de lectura és una proposta metodològica per ensenyar explícitament una estratègia de comprensió lectora. De forma gradual i partint del modelatge del docent, l’alumne anirà interioritzant i ... -
Ui, quina por!: exemple de lectura guiada amb alumnes de 4 anys: experiència de lectura [activitat] (2016)
(2016)Els alumnes de P4 de l’Escola Horta Vella de Sant Carles de la Ràpita, duen a terme una lectura guiada d’un conte. A cada pàgina fan un treball sistemàtic de lectura de la imatge i d’aplicació d’estratègies ... -
Les veus i el dau: experiència de lectura [activitat] (2015)
(2015-02)Els alumnes de segon de l’escola Vora Mar de Salou practiquen la fluïdesa lectora i la lectura expressiva d’un poema de manera lúdica i engrescadora. Per torns els alumnes tiren un dau amb diferents ...