Mostrando ítems 1-10 de 42
El sistema solar: experiència de lectura [activitat] (2016)
(, 2016-06)
L’escola Prim de Barcelona aprofita el camp semàntic del projecte que s’elabora a l’aula de P5 per treballar aspectes implicats en l’adquisició del codi escrit: el valor sonor de les grafies, la segmentació ...
Racons de joc simbòlic: una manera de jugar i descobrir els usos de la lectura [material didàctic] (2a edició, 2016)
(, 2016-04)
Els racons de joc simbòlic presenten situacions lúdiques i creatives viscudes pels infants, que permeten treballar la llengua oral de forma contextualitzada i funcional, ja que reprodueixen situacions ...
Estratègies de lectura: fer connexions [material didàctic] (2016)
(, 2016-10)
Una de les estratègies clau per enfrontar-se a la comprensió d’un text és la capacitat d’anar fent connexions entre el text i el lector, entre informacions del mateix text i entre aquest i altres ...
La lectura d’un àlbum il·lustrat: Magenta i la balena blanca [material didàctic] (2a edició, 2016)
(, 2016-04)
L’activitat que es desenvolupa en aquesta proposta didàctica és un bon exemple sobre com es pot treballar la comprensió lectora en un l’àlbum il·lustrat, ja que per comprendre aquest tipus de text cal ...
Ui, quina por!: exemple de lectura guiada amb alumnes de 4 anys: experiència de lectura [activitat] (2016)
(, 2016)
Els alumnes de P4 de l’Escola Horta Vella de Sant Carles de la Ràpita, duen a terme una lectura guiada d’un conte. A cada pàgina fan un treball sistemàtic de lectura de la imatge i d’aplicació d’estratègies ...
Llegim rodolins: experiència de lectura [activitat] (2016)
(, 2016)
L’escola Ramon Llull de Rubí ens presenta una activitat per treballar la consciència fonològica en una aula de P5. Els alumnes trien rodolins, practiquen la lectura i la relectura, els comparteixen, en ...
Orientacions per a la confecció d’una prova: la lectura en veu alta, 2n de primària [material didàctic] (2a edició, 2016)
(, 2016-04)
En aquesta proposta per a segon de primària, es donen orientacions per avaluar els components de la lectura en veu alta següents: fonètica, entonació, velocitat i correcció lectora. S’hi adjunta un ...
Lectura guiada del diploma geganter: experiència de lectura [activitat] (2016)
(, 2016-05-29)
L’escola Primavera de Santa Coloma de Gramenet aprofita una vivència a l’aula de P3 per fer una lectura col·lectiva i engrescar els alumnes en el reconeixement global d’algunes paraules significatives ...
Guiant la poesia vers a vers: experiència de lectura [activitat] (2016)
(, 2016-04)
L’escola Horta Vella de Sant Carles de la Ràpita ens presenta una lectura guiada d’un poema a l’aula de primer de primària. L’objectiu és compartir i fer explícites estratègies de descodificació i de ...