Mostrando ítems 1-10 de 25
Estratègies de lectura: resumir [material didàctic] (2015)
(, 2015-01)
Resumir requereix temps i esforç per part de l’alumne, i ensenyament per part del docent, ja que no és una activitat espontània i natural. Aquests esforços per aprendre a resumir són necessaris, atès ...
Els tallers de lectura [material didàctic] (2015)
(, 2015-02)
El taller de lectura és una proposta metodològica per ensenyar explícitament una estratègia de comprensió lectora. De forma gradual i partint del modelatge del docent, l’alumne anirà interioritzant i ...
Les veus i el dau: experiència de lectura [activitat] (2015)
(, 2015-02)
Els alumnes de segon de l’escola Vora Mar de Salou practiquen la fluïdesa lectora i la lectura expressiva d’un poema de manera lúdica i engrescadora. Per torns els alumnes tiren un dau amb diferents ...
L'adquisició de vocabulari: estratègies i organitzadors [material didàctic] (2015)
(, 2015-01)
Un alumne amb un bon repertori lingüístic té d’entrada un avantatge a l’hora de llegir i comprendre un text. En aquest dossier tractarem de com s’adquireix el lèxic i quin paper juga la lectura en aquesta ...
La lectura guiada: una proposta didàctica per treballar el procés lector a CM i CS [material didàctic] (2015)
(, 2015-01)
La lectura guiada és una pràctica habitual a les aules. A banda de facilitar la comprensió, permet ensenyar a l’alumne el procés que segueix un lector expert. Aquest dossier aporta elements per treure ...