Now showing items 41-60 of 191
-
La millora del benestar a l'aula des de l'enfocament de l'ecologia emocional (2009)
(2009)Tracta del treball d’autoconsciència que s'ha fet amb l’alumnat que ha après a fer una gestió adaptativa de les seves emocions i ha aconseguit ser conscient de l’impacte que aquestes emocions tenen en ... -
Competència d'aprendre a aprendre: cursos 2007-2008 i 2008-2009 (2009)
(2009)Durant els cursos 2007-2008 i 2008-2009, s'ha treballat el que implica per a l'alumnat assolir la competència d'aprendre a aprendre: disposar d'habilitats per a conduir el propi aprenentatge i, per tant, ... -
Fem vídeo digital a secundària: ESO i batxillerat (2009)
(2009)El llenguatge audiovisual és un nou llenguatge del segle XXI que segons l'autora cal ensenyar i aprendre i que necessàriament ha de ser introduït a l’educació secundària. En el treball es destaca els ... -
El treball en bloc a l'aula: els blocs educatius (2009)
(2009)Conté una primera part bibliogràfica (introducció a les característiques dels blocs educatius), una segona part pràctica (guia d'iniciació i d'ús de blocs), una tercera part reflexiva (reflexió sobre ... -
Cicle formatiu d'arts aplicades al mur: línies d'actuació diferenciades dins un nou plantejament. Metodologies i perfils professionals (2009)
(2009)Des del cicle superior d’arts aplicades al mur com a punt de partida, on conflueixen tècniques artístiques de conservació amb tècniques i conceptes d’art contemporani i on, a més, no hi ha marcat un ... -
Treball col·laboratiu pluricultural en entorn virtual aplicat a l'àrea de música de l'ESO (2009)
(2009)El propòsit del projecte és estudiar la repercussió de les activitats d’ensenyament en entorn virtual com a suport per a la construcció col·laborativa de l’aprenentatge a l’àrea de música, en un marc ... -
Herois de novel·la representants del nostre temps. La narrativa del segle XIX : història, cultura i problemàtica social (2009)
(2009)Es fa una proposta d’estudi temàtic, plurilingüe, transversal i interdisciplinar sobre la novel·la occidental del segle XIX. Els materials que s’ofereixen, als quals s’accedeix des del web, responen a ... -
Pel·lícules germanòfones com a eina per a l'ensenyament (2009)
(2009)Objectiu general: Convertir les pel·lícules que habitualment els aprenents només associen amb diversió i distracció, en un guany lingüístic, cultural i social. És a dir, transformar el relat fílmic en ... -
La pràctica lectora de literatura a l'escola: contra la literatura infantil i juvenil (2009)
(2009)El treball consta de tres parts: la primera vol facilitar els fonaments teòrics i les eines tant per l'estudi i treball de camp de la pràctica lectora com de la proposta didàctica; la segona consisteix ... -
L'escola inclusiva i les noves tecnologies (2009)
(2009)En aquest projecte s'ha volgut esbrinar l’ús que fa de la nova cultura digital l’alumnat divers de les nostres escoles en el seu temps lliure, saber com reben i assimilen la informació, conèixer els ... -
La resolució de problemes, una eina potent per treballar les competències a l'aula de primària: ús de les TAC en la resolució de problemes (2009)
(2009)S'ha volgut reflexionar sobre la pràctica educativa i a l’hora estudiar la potencialitat de la resolució de problemes per treballar les competències bàsiques des de l’àrea de les matemàtiques. Partint ... -
L'acollida al centre docent del personal no docent i agents externs (2009)
(2009)Aquest projecte pretén aprofundir en l’acollida de nous i noves professionals als centres educatius aportant instruments útils per als equips directius que, tot i veure la necessitat de fer-ho, sovint ... -
Treball de recerca educativa: integració de l'aula virtual de matemàtiques al currículum ESO (2009)
(2009)El present projecte pretén desenvolupar un model que proporcioni la millor forma d’integrar en el currículum ordinari de l' ESO el treball amb l’Aula Virtual de Matemàtiques, de forma que el treball ... -
Nous diàlegs de complicitats ciutadanes: estratègies d'acció artística comunitària entre l'escola i el seu entorn (2009)
(2009)Molts estudis i treballs recents que tracten d’entendre les noves dinàmiques socials respecte l’escola indiquen la importància dels teixits socials, les xarxes d’interacció col·lectiva, de totes aquelles ... -
El guió a l'educació primària. El llenguatge audiovisual : integració i ús dels mitjans de comunicació (2009)
(2009)L'objectiu de l'estudi és verificar si el treball sobre el gènere del guió millora les competències de l'alumnat en llengua oral i escrita. Les activitats realitzades per un grup pilot d'alumnes són ... -
L'educació democràtica, el civisme, la construcció de la convivència i l'autogestió del treball a l'etapa de primària: l'assemblea d'aula (2009)
(2009)El treball analitza com es porta a terme l’educació democràtica, el civisme, la construcció de la convivència i l’autogestió del treball en els centres escolars. L’assemblea ha estat el centre de l'estudi ... -
Estratègies i bones pràctiques per educar en la diversitat a l'ESO: anàlisi de la realitat a Tarragona (2009)
(2009)S'intenta respondre a qüestions sobre el tema de l'educació en la diversitat i s'elabora un corpus conceptual que permet aclarir conceptes i conèixer models d’organització i estratègies per donar resposta ... -
Cinema transversal: el cinema com a eina d'aprenentatge transversal i creatiu, amb algunes propostes de treball per al batxillerat (2009)
(2009)El treball és una posada al dia de la situació del cinema com a objecte d'estudi i com a eina de treball i de reflexió en l'ensenyament secundari, arreu de l'estat. Tot parteix de la idea d'un aprenentatge ... -
El pensament crític en activitats de context real (2009)
(2009)Elaboració de material didàctic per a les matemàtiques d'educació secundària. Amb aquest material es té la intenció que els alumnes siguin capaços de fer un ús funcional dels coneixements i destreses ... -
La importància del treball corporal a l'escola d'educació especial amb nens i nenes amb TDG (2009)
(2009)A les escoles d'educació especial, cada vegada es troben més nens i nenes amb trastorn generalitzat del desenvolupament (TGD) amb afectació greu. Una escola inclusiva i acollidora ha d'intentar que ...