Escriptura i reflexió sobre la llengua: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
Tipus de document
Conferència/Classe
Resum
Al s. XXI els nostres alumnes escriuen més que mai, però el coneixement que tenen del codi lingüístic els permet fer un ús ric i creatiu de la llengua? Millorar la competència escrita dels alumnes, passa per incorporar a les aules un aprenentatge que inclogui la reflexió sobre la llengua. Com diuen els especialistes “Per aprendre bé una llengua no n’hi ha prou amb usar-la en actes comunicatius, sinó que cal, també, una reflexió conscient sobre la mateixa llengua.” L’ús d’una gramàtica funcional i més pedagògica a l’aula, també, pot ajudar els alumnes a apropiar-se de la riquesa expressiva d’una llengua, i esdevenir així més competents.
Citació
Escriptura i reflexió sobre la llengua: educació secundària obligatòria [presentació] . Elaboració: Servei d'Immersió i Acolliment Lingüístics. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament, 2016.
Documents
Autor/a
Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics
Llengua
Català
Publicat per
Departament d'Ensenyament
Data de publicació
2016-04Extensió
3 fitxers
Matèries (LEMAC)
Comunicació escrita - Educació secundària obligatòria - Ensenyament
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol, Autor/a o Matèria.
-
La lectura guiada: una proposta didàctica per treballar el procés lector [material didàctic] (2a edició, 2016)
Departament d'Ensenyament; Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2016-04)Dossier didàctic on es presenten tres exemples de lectura guiada: el cartell Cavalcada de reis, el poema El rossinyol i el conte El tortell aquàtic. En aquest tipus d’activitat el docent contribueix a ... -
"Els àlbums i els llibres il·lustrats: una descoberta, diverses veus" [material didàctic]
Badia Cantarero, Mònica; Lladó Mulet, Cecília; Departament d'Ensenyament. Servei d'Immersió i Acolliment Lingüístics (2013) -
Màrius Torres [material didàctic] (2010)
Escudé Baró, Salvador; Loncà Loncà, Andreu; Departament d'Ensenyament. Servei d'Immersió i Acolliment Lingüístics (2010-09)