Variables que influeixen en els resultats acadèmics i en els usos lingüístics de l'alumnat de 4t d'ESO: curs 2020-2021 (2022)
Document Type
Book
Abstract
Anàlisi de les variables que influeixen en els resultats acadèmics i en els usos lingüístics de l’alumnat de quart d’ESO. A partir de les dades que s’obtenen de les proves de competències bàsiques de l’avaluació de quart d’ESO, de l’Estudi sociodemogràfic i lingüístic i de l’Anàlisi del context, tots ells confeccionats i aplicats pel CSASE durant el curs 2020-2021, s'ha pogut avaluar l'impacte que les diverses variables sociodemogràfiques i lingüístiques han tingut en l'adquisició competencial de l'alumnat de 4t d'ESO, i l'ús que hi fan del català.
S’hi han fet servir tècniques estadístiques i models computacionals avançats que aporten informació d'aquelles variables que incideixen més en l'adquisició competencial i en els usos lingüístics de l’alumnat als centres educatius. És destacable la incorporació d’arbres de segmentació de gran utilitat per a una anàlisi multivariable.
L’estudi s’ha dividit en dues parts:
La primera se centra en el tractament de les dades amb l’objectiu de descriure la influència que tenen les diverses variables sociodemogràfiques i de context en el rendiment acadèmic de l’alumnat.
La segona presenta una anàlisi similar a la de la primera, relacionant la informació obtinguda amb l’ús del català, tot fent servir les variables de context sociodemogràfic i lingüístic.
Citation
Variables que influeixen en els resultats acadèmics i en els usos lingüístics de l'alumnat de 4t d'ESO: curs 2020-2021. Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació / d'Ensenyament, 2022.
Author
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu
Language
Catalan
Publisher
Departament d'Educació
Publication date
2022-06Extension
41 p.
Collection
Informes d'avaluació. CSASE;31
Subject (LEMAC)
Alumnes d'ensenyament secundari - Condicions socials - Enquestes
Ús lingüístic
This item appears in the following Collection(s)
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title, Author or Subject.
-
Quin model de funció directiva tenen els centres d'educació secundària a Catalunya? (2020)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2020-12) -
Sistema d'indicadors d'ensenyament de Catalunya, núm. 7
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2002-11)Aquest informe és una actualització dels que el Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu ha publicat en els darrers anys, i ofereix, a més de les dades de Catalunya, comparacions internacionals ... -
Avaluació diagnòstica de primària: materials per aplicar la prova (2019)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2019)